دیالوگ طلایی

قدمگاه کارگردان: محمد مهدی عسگرپور
کد خبر: ۹۲۹۳۸۰

رحمان (بابک حمیدیان) در بخشی از فیلم از یکی دیگر از شخصیت‌های فیلم سوال می‌کند: آقا (حضرت مهدی (عج)) کی ظهور می‌کنه؟ و در جواب می‌شنود وقتی دل‌های شکسته زیاد می‌شوند.

بهانه روایت: فردا روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک است و ما به این بهانه به فیلم «قدمگاه» از معدود ساخته‌های سینمای ایران که به موضوع انتظار برای ظهور حضرت مهدی (عج) پرداختیم. «قدمگاه» ساخته محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل اسبق خانه سینما و از کارگردانان مطرح سینمای ایران است که در زمان نمایش‌اش در سینما و تلویزیون بارها مورد استقبال مردم قرار گرفت. این فیلم که محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است، بی‌شک بهترین اثر ساخته شده در رابطه با مفهوم انتظار است که با نام مبارک امام زمان(عج) شده و با بهره‌گیری از شخصیت‌هایی بشدت واقعی، فضایی باورپذیر را خلق کرده است.

خلاصه داستان: فیلم داستان زندگی «رحمان» پسری روستایی و به اصطلاح سر راهی است که توسط اهالی روستا بزرگ شده. او که همه ساله در روز نیمه شعبان برای ادای نذر خود به امامزاده‌ای در همان حوالی می‌رود، درست در دهمین سال و آخرین سال ادای نذرش خواب عجیبی می‌بیند؛ خوابی که او را از زیارتگاه به آبادی کشانده تا از سرنوشت پدر و مادرش مطلع شود.

ساناز قنبری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها