امروز در ریو چه خبر است؟

شلیک ایران در آغاز المپیک

رقابت‌های مختلف بازی‌های المپیک از امروز آغاز می‌شود. در نخستین روز رقابت‌ها، ورزشکاران ایران در رشته‌های متعدد با حریفان خود دیدار می‌کنند. نجمه خدمتی و الهه احمدی نخستین ورزشکارانی هستند که در ریو 2016 وارد میدان رقابت با حریفان خود می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۸۹۰۰

رقابت‌های تیراندازی درست پس از مراسم گشایش سی و یکمین دوره بازی‌ها شروع می‌شود و تیراندازان ایرانی به سوی هدف شلیک می‌کنند. در ساعت‌های بعد، قایقرانان، بازیکنان تنیس روی میز، دوچرخه سواران و تنها بوکسور ایرانی در رقابت‌های خود حاضر خواهند شد.

حریف شناخته شده احسان

در رقابت‌های بوکس، حریف احسان روزبهانی ـ تنها نماینده ایران ـ پیتر مولنبرگ از هلند است. پیتر مولنبرگ بوکسور 28 ساله هلندی از نظامیان این کشور بوده که از سال 2002 بوکس را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده است. وی قهرمانی هلند در رده‌های مختلف سنی را در کارنامه خود دارد. نقره جام کنفدراسیون‌های اروپا در سال 2015 و نقره رقابت‌های انتخابی المپیک سامسون ترکیه پای این بوکسور را به رینگ المپیک ریو باز کرده است.

مولنبرگ در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای جهان عضو باشگاه اطلس مراکش است. این بوکسور هلندی در رده پنجم رنکینگ جهانی وزن 81 قرار دارد. روزبهانی امروز با این بوکسور روی رینگ المپیک می‌رود.

جاور در میان 32 کشور

مسابقه‌های رویینگ بازی‌های المپیک از امروز آغاز می‌شود و مهسا جاور تنها نماینده ایران به مصاف حریفان خود می‌رود. جاور در گروه دوم با حریفانی از آمریکا، اندونزی، لتونی، دانمارک و آرژانتین همگروه است. افشین فرزام، سرمربی رویینگ ایران می‌گوید: امکانات رویینگ در ریو خوب است اما دو نقطه‌ضعف وجود دارد؛ از روزی که وارد شدیم وزش باد است و اجازه تمرین به ورزشکاران نمی‌دهد، به همین دلیل فکر می‌کنم در رکوردها تغییراتی را شاهد باشیم. فرزام درباره شرایط جاور می‌گوید که او به شرایط ایده آل رسیده است. با توجه به این که 32 کشور در این ماده صاحب‌نام و مدعی هستند ما هم امیدواریم مسابقه را به نحو مطلوب پیش ببریم.

قرعه پینگ‌پنگ‌بازان

در دور اول مسابقه‌های تنیس روی میز و در جدول اصلی نوشاد عالمیان با بوجان توکیچ از اسلوونی بازی می‌کند. نیما عالمیان نیز در دور مقدماتی با کاناک جها از آمریکا بازی دارد.در بخش بانوان ندا شهسواری با قرعه استراحت روبه‌رو شده است و دور بعد باید با حریفی از بلاروس مسابقه دهد.

جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی پینگ‌پنگ بازان می‌گوید: حریف دور نخست نیما عالمیان بازیکن 16 ساله آمریکایی است که البته اصلیتی هندی دارد. او با توجه به سن پایین تجربه چندانی برای حضور در المپیک ندارد و فکر نمی‌کنم نیما کار سختی مقابل وی داشته باشد. توکیچ، بازیکن اسلوونیایی اما حریف سختی برای نوشاد است اما نوشاد همیشه نشان داده که در بازی‌های سخت و بزرگ بهتر کار می‌کند. سرمربی تیم ملی تنیس روی میز مردان درباره این که حریف بلاروسی ندا شهسواری را چطور ارزیابی می‌کند، می‌گوید: او در دور اول استراحت دارد و توانایی این را دارد که در بازی نخست خود این حریف را شکست دهد.

رکابزنان در جاده

ملی‌پوشان دوچرخه سوار ایران تمرینات خودشان را در خیابان‌های شهر ریو دنبال کردند و امروز در بخش جاده رکاب می‌زنند. تمرینات نمایندگان ایران در ریو تحت تدابیر امنیتی در خیابان‌های ریو انجام شد. رکابزنان در این تمرین کوتاه شرایط خوبی داشتند و تنها قادر میزبانی دچار سرما خوردگی جزئی شد اما در تمرین این روز حاضر بود و مشکل خاصی وجود ندارد. رکابزنان در این روز دو ساعت تمرین را زیرنظر مصطفی چایچی، سرمربی تیم ملی انجام دادند.

تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران با ترکیب آروین معظمی گودرزی، قادر میزبانی و میرصمد پورسیدی راهی المپیک برزیل شده است. این رکابزنان در بخش استقامت جاده و تایم تریل انفرادی در المپیک مسابقه خواهند داد.

دوچرخه‌سواری ایران در بخش جاده برای دهمین مرتبه بازی‌های المپیک را تجربه می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد ایران در جاده به نسبت بخش‌های دیگر دوچرخه‌سواری بهتر عمل کرده است. البته در بحث نتیجه‌گیری، کارنامه دوچرخه‌سواری ایران چندان درخشان نیست و شاید در ریو بالاخره نتیجه‌ای متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی المپیک را شاهد باشیم. در حال حاضر بهترین نتیجه را حسین عسکری در المپیک پکن به دست آورده که مقام 51 المپیک بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها