سخنگوی هیات رییسه مجلس دهم معتقد است با توجه به اینکه لایحه ارسالی از سوی دولت در مورد برنامه ششم اصلاحیه است نیازی به امضای رییس جمهور نیست، اما در عین حال دیگر عضو هیات رییسه می گوید طبق قانون لوایح باید به امضای رییس جمهور برسد،بنابراین پس از تعطیلات، ارسال لایحه برنامه ششم بدون امضای رییس جمهور در دستور کار هیات رییسه قرار گرفته و تصمیم گیری می شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۶۲
نعمتی: برنامه ششم نیازی به امضای رئیس جمهور نداشت / امیرآبادی: طبق قانون امضای رئیس جمهور لازم بود

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، گفت: طبق قانون لوایح ارسالی دولت باید به امضای رییس جمهور یا معاون اول وی برسد، اما برداشتم این است با توجه به اینکه دولت اصل لایحه برنامه ششم را در مجلس نهم ارسال کرده بود و در حال حاضر لایحه ای که به مجلس ارسال شده است ویرایش و اصلاحیه لایحه است بنابراین نیازی به امضای رییس جمهور نیست.

اما احمد امیرآبادی، دیگر عضو هیات رییسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، گفت: هنوز لایحه را ندیده ام اما طبق قانون باید لوایح با امضای رییس جمهور به مجلس ارسال شود.

وی ادامه داد: متاسفانه همین اتفاق در برجام روی داد و در مورد برجام لایحه ای ارسال نشد و مذاکرات برجام با امضای آقای عراقچی به رییس دفتر رییس مجلس ارسال شد.

نماینده مردم قم در مجلس دهم با اشاره به اینکه لایحه برنامه ششم که به مجلس ارسال شده است بدون امضای رییس جمهور قطعا اقدام قانونی نیست تصریح کرد: قانونا مجلس نمی تواند لایحه را تحویل بگیرد.

امیرآبادی گفت: هیات رییسه پس از تعطیلات مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد و در این مورد تصمیم گیری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها