شکایت سوریه از اردوغان به دلیل سرقت

وزارت دادگستری سوریه از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اتهام سرقت مایملک و بیت المال و دارایی 37 کارگاه و واحد صنعتی در حلب شکایت کرد.
کد خبر: ۹۲۷۱۹۸
شکایت سوریه از اردوغان به دلیل سرقت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که وزارت دادگستری این کشور اعلام کرده است که در تاریخ 10/ 8/ 2015 گزارشی را به همراه مستندات و مدارک تهیه و علیه اردوغان شکایت کرده است.

این نهاد سوری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور ترکیه 37 واحد صنعتی و یک کارخانه در حلب را سرقت کرده که خسارات وارده به آن به 5 میلیارد و 295 میلیون دلار می رسد

پس از اینکه جنگ در منطقه اللیرمون پایان یافت، بر اساس آمارهای اتاق صنعت حلب، 1000 کارگاه نابود و تخلیه شده است؛ رقمی بسیار بالا که تنها بخشی از خسارتهایی است که تروریستها به سوریه وارد کرده‌اند.

وبگاه خبری «شبکات اخبار سوریا» به بررسی ضررهای اقتصادی وارده به اللیرمون پرداخت و نوشت، این منطقه، پس از شهرک «شیخ النجار» دومین شهرک صنعتی حلب بود؛ منطقه صنعتی سنتی که به قدیمی بودن شهره بود و صنایع بافندگی و غذایی آن نیز زبانزد عام و خاص بود.

اما اکنون این منطقه به اسکلتهایی تبدیل شده است که هیچ سودی ندارد. از زمان اشغال این منطقه توسط تروریستها، در معرض نابودی و چپاول قرار گرفت. اصحاب صنعت این منطقه و کارخانه داران کم کم از اینجا کوچ کردند و شمار زیادی از انان در مصر مستقر شدند و اعلام کردند که به محض آرام شدن اوضاع به این منطقه بازخواهند گشت.

با وجود اینکه فرماندهی عملیات نظامی حلب با هماهنگی استاندار و رئیس پلیس مقدمات لازم را برای تحویل کارگاههای منطقه لیرمون به صاحبان آنها فراهم کرده اند ولی بازگشت این افراد به کارگاههای ویرانی که در گذشته مشغول به کار بودند، کار ساده ای نیست. ولی اتاق صنایع مسئول ورود و خروج صنعتگران است تا شاید بتوانند آنچه ویران شده را بازسازی کرده و چرخ صنعت سوریه را به حرکت درآورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
اردوغان دیكتاتور

نیازمندی ها