به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، مدیر کل نظارت به خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در برنامه سلام ایران گفت: این دو قانون با رویکرد انسجام بخشی به حوزه خدمات پس از فروش در کالاهای سرمایه ای و مصرفی با دوام در کشور ایجاد شد تا مصرف کنندگان با اطمینان از کالای عرضه شده استفاده کنند.
سید جواد احمدی افزود: باتوجه به ماهیت کالا مدت زمان تضمین متفاوت است.عرضه کننده موظف است در دوره تضمین نقص وارده را رفع کند.
وی در مورد اینکه چه مواردی شامل کارت ضمانت می شود، گفت: کارت ضمانت استاندارد دارد. در کارت ضمانت عرضه کننده کالا خود نمی تواند درج کند که چه عیوبی شامل کارت ضمانت می شود و چه عیوبی نمی شود. کارت ضمانت باید مشخصات مندرج در آیین نامه را داشته باشد و مشخصات کارت ضمانت با شکل آن باید در وزارت صنعت ، معدن و تجارت ثبت شده باشد.
مدیر کل نظارت به خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در ادامه تصریح کرد: کم و زیاد کردن موارد قید شده در ضمانت نامه در اختیارعرضه کننده نیست .
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد