سخنگوی هیات رییسه مجلس دهم با اشاره به اینکه کمیته پیگیری طرح های تحقیق و تفحص برای ساماندهی تحقیق و تفحص ها تشکیل شده است گفت: از ابتدای مجلس دهم تا کنون 5 طرح تحقیق و تفحص؛ از حقوق های نجومی، محیط زیست،سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صندوق ذخیره فرهنگیان کلید خورده است.
کد خبر: ۹۲۶۱۰۸
تحقیق و تفحص در مجلس درباره حقوق های نجومی،محیط زیست و صندوق ذخیره فرهنگیان

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری طرح های تحقیق و تفحص در هیات رییسه گفت: این کمیته برای جمع بندی و ساماندهی تحقیق و تفحص ها تشکیل شده و بنا شد پس از جمع بندی در مورد تحقیق و تفحص ها آنها را به هیات رییسه ارایه داده و مصوبه هیات رییسه شود.

وی ادامه داد: محمد عاشوری، اکبررنجبرزاده و علی اصغر یوسف نژاد عضو این کمیته هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم اظهار داشت: از ابتدای مجلس دهم تا کنون 5 طرح تحقیق و تفحص؛ از حقوق های نجومی، محیط زیست،سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صندوق ذخیره فرهنگیان کلید خورده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه در مجلس نهم تجربه های مثبتی از طرح های تحقیق و تفحص از جمله؛سازمان تامین اجتماعی،خودورسازی و بیمه ها داشتیم تصریح کرد: در مجلس نهم اتفاق خوبی که رخ داد قرائت این تحقیق و تفحص ها در صحن بود و برخی پرونده های تحقیق و تفحص دیگر که قابل ارجاع به دستگاه قضایی بود به این نهاد ارجاع شد .

نعمتی طرح های تحقیق و تفحص را یکی از ابزارهایی دانست که می تواند از وقوع بسیاری از مسایل پیشگیری کند و یکی از ابرازهای نظارتی مجلس محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها