همسر سردار همدانی گفت: سال 56 با سردار همدانی ازدواج کردم؛ ولی در طی این سی و چند سال زندگی مشترک شاید فقط 10 سال آن را کنار هم زندگی کردیم.ایشان بعد از دوران 8 سال دفاع مقدس نیز دائم برای ماموریت به شهر ها و کشورهای مختلف سفر می کردند.
کد خبر: ۹۲۴۹۵۱
همسر شهید همدانی: شرایط اعزام سوریه را از ما می پرسند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه رادیویی ایران، پروانه چراغ نوروزی افزود: زندگی من شبیه زندگی مردم عادی نبود.همسرم در کنارم نبود؛ زندگی و لحظه های من همراه بود با انتظار کشدن و الان با صبر و مرور خاطره های شیرین زندگی مشترکمان روزهایم را سپری می کنم.

او در پاسخ به این سوال که وظیفه مردم در قبال شهدای مدافع حرم و خانواده این عزیزان چیست؟ گفت: اگر خانواده شهدا فداکاری و از خود گذشتگی کردن برای آخرتشان ذخیره کردند که این معامله ای با خدا بوده است. مردم هم با ادامه راه شهدا ادامه دهنده این مسیر خواهند بود و خون شهدا پایمال نخواهد شد.

وی افزود: با شهید شدن یک نفر چند ده نفر جایگزین و ادامه دهنده این راه شده اند. بعد از شهادت سردار همدانی روزی نیست که تلفن من زنگ نخورد و جوانان از من نخواهند که شرایط اعزامشان را از طریق مسئولین پیگیری کنم.

وی در ادامه گفت : وقتی گفته می شود که مدافعان حرم در قبال دریافت پول به سوریه می روند؛ قلب آدمی به درد می آید . کسی که این حرف را می زند ، حاضر است در قبال چه مبلغی عزیز خود را راهی میدان جنگ کند؟

ایشان در ادامه تصریح کرد: خبری از پول ومادیات دنیا نیست این عزیزان با خدا معامله کرده اند.

او در پاسخ به این سوال که فردی که برای دفاع از حریم اهل بیت به سوریه می رود امکان دارد دیگر برنگردد چطور راضی به رفتن همسرتان شدید؟گفت: در شرایط ازدواجم همسرم گفته بود: من در راهی قدم بر می دارم که در این مسیر امکان کشته شدن، زندانی شدن و اذیت شدن شما وجود دارد.» آن زمان من 18 سالم بود که گفتم تا زمانی که توان دارم پا به پای شما می آیم.

همسر سردار همدانی در ادامه گفت: از اول زندگی از مسولیت شانه خالی نکردم و با فراهم کردن زندگی آرام سعی کردم حاج آقا دغدغه و نگرانی از زندگی نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در طی سه سالی که سردار سوریه بودند بنده هم به اتفاق فرزندانم همراهشان بودیم و درگیری ها را از نزدیک حس کردیم.همچنین در روزهایی که در سوریه بودیم سردار تاکید فراوانی به حضور در نماز جمعه داشتند .در طی مسیر نماز جمعه خودروی ما 2 بار مورد اثابت گلوله قرار گرفت. با وجود این شرایط شهید همدانی تاکید می کردند که نماز جمعه باید با شکوه برگزار شود چرا که نشان دهنده اتحاد و انسجام مسلمانان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
-
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
با سلام ؛ از روزنامه جام جم خواهشمندیم نحوه و شرایط اعزام به سوریه را به ما و مردم عزیزمان بگوید تا اگر لیاقت داشتیم پا در ركاب مدافعان حرم بگذاریم .
خاویارمنش
-
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
لطفا فیش حقوقی سردار همدانی را منتشر كنید تا مدیران فاسد یه كم خجالت بكشن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها