فرزند شهید همدانی با اشاره به اعتقاد پدرش به جوانان گفت: حق بزرگ فرزندان شهدا بر گردن ما و انجام کار‌ها برای رضای خدا از توصیه‌های سردار همدانی بود.
کد خبر: ۹۵۳۱۷۸
ماجرای دلخوری شهید همدانی

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی همدانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در همدان با اشاره به اینکه پدرم همیشه تبعیت از ولایت را اصل می‌دانست، اظهار کرد: ایشان همیشه ما را به کار در راه رضای خدا و ولایت‎پذیری توصیه می‎کرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای نام بلند انقلاب اسلامی در جهان از خصوصیات سردار همدانی بود، گفت: ایشان در نهایت در این راه، جان خود را فدا کرد.

پسر سردار همدانی به خاطره‌ای از پدرش اشاره کرد و با اشاره به تماس یکی از فرزندان شهدا اظهار کرد: چند سال قبل یکی از فرزندان شهدا برای کاری با پدرم، تماس گرفت، پدرم در منزل نبود، قرار شد بعداً تماس بگیرد، پدرم دیروقت به منزل آمد و گفت «اگر این فرد تماس گرفت مرا بیدار کن».

وی ادامه داد: کمی دیر شد، فرزند شهید تماس گرفت؛ چون پدرم خسته بود دلم نیامد بیدارش کنم؛ صبح که بیدار شد از من پرسید دیشب با من تماس نگرفتند؟ توضیح داد که چرا بیدارش نکردم؛ ناراحت شد و گفت که باید حتماً مرا بیدار می‎کرد.

مهدی با بیان اینکه پدرم معتقد بود فرزندان شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: از آن موقع این موضوع را در ذهنم جا داده‎ام که باید همیشه حواسم به فرزندان شهدا باشد.

وی با اشاره به اهمیت پدرش به جوانان اظهار کرد: سردار، جوانان امروز را همچون جوانان سال 57 می‌دانست و می‌گفت چه بسا جوانان امروز لایق‌تر هم باشند و کم از شهدای دوران دفاع مقدس نیستند.

پسر سردار همدانی با بیان اینکه پدرم به جوانان اعتماد می‌کرد و معتقد بود آنها پای انقلاب،‌ نظام و ولایت ایستاده‎اند؛ اظهار کرد: ایشان روابط عمومی بالایی داشت، طوری که هرکس با ایشان برخورد داشت شیفته رفتارش می‌شد.

وی ارتباط نزدیک پدرش با کودکان را از دیگر خصوصیات او برشمرد و افزود: دخترم بیشتر از من به پدرم علاقه‌مند بود و هر موقع که پدر در منزل حضور داشت همیشه بیش از اینکه در کنار من باشد در کنار او بود.

مهدی با بیان اینکه وقتی خبر شهادت پدرم را دادند، حس عجیبی داشتم که نمی‎دانم چه بود؛ اظهار کرد: برخی اتفاقات در زندگی هست که زبان از بیان آن قاصر است، اما می‎دانم که آن شب، سخت‌ترین شب زندگی‎ام بود و تا صبح فشار روحی سختی را تحمل کردم.

وی در پایان با بیان اینکه پدرم می‎گفت کارها را باید برای رضای خدا انجام دهیم؛ گفت: ایشان همیشه می‎گفت که اگر برای رضای خدا کار کردید خدا بقیه کارها را درست می‌کند و نتیجه آن را هم می‌بینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امید
-
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
روح بلند شهید در محضر الهی ابدی است...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها