وجود گیاهان در منزل می‌تواند علاوه بر تصفیه هوای خانه به درمان برخی بیماری‌ها نیز کمک کند. به طور خلاصه، فواید گیاهان خانگی عبارتند از: کیفیت مطلوب‌تر هوای خانه، کاهش استرس، کاهش اضطراب، بهبود کیفیت خواب، بهبود خلق و خوی فردی، پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های دیگر، پیشگیری از سردرد، بهبود عملکرد مغز و بوی بهتر بدن.
کد خبر: ۹۲۴۸۰۳

به گزارش فرارو، آثار آرام بخش گیاهان و خواص تمیزکنندگی آنها اخیرا در پژوهشی توسط دانشمندان نیز مورد توجه قرار گرفته است. برای بهبود کیفیت خواب و درمان مشکلات کم‌خوابی این گیاهان را به آپارتمان خود بیاورید:

گیاه زبان مادر شوهر: نام اصلی این گیاه «مار» است که به نام زبان مادر شوهر نیز معروف شده است. این نوع گیاهان از جمله محبوب‌ترین گیاهان تزئینی هستند که می‌توانند علاوه بر تصفیه هوا، کیفیت اکسیژن موجود در آن را نیز بهبود دهند.

گیاه یاسمین: به این گیاه یاس یا یاسمن نیز گفته می‌شود. یاسمین گلی است خوشبو به رنگ سفید، زرد یا کبود؛ بوی خوب این گیاه کیفیت خواب را بهبود داده و بازدهی و هوشیاری فرد را نیز تقویت می‌کند. همچنین با بو کردن این گل، سطح استرس و اضطراب فرد کاهش پیدا می‌کند.

گیاه آلوئه‌ورا: آلوئه‌ورا یک گیاه کاملا مفید برای منزل است که بسیار ساده و بی‌دردسر رشد می‌کند. این گیاه در طول شب اکسیژن تولید می‌کند که همین مساله موجب بهبود کیفیت خواب و درمان بی‌خوابی می‌شود.

گیاه پاپیتال: پاپیتال یا پیچک معمولی بسیار کارآمد است و حتی ناسا آنها را به‌عنوان قوی‌ترین گیاه تصفیه‌کننده هوا معرفی کرده است. اگر مشکلات تنفسی یا آسم دارید حتما از این گیاه استفاده کنید.

گیاه اسطوخودوس: اسطوخودوس یا لوندر در همه اشکال خود گیاهی کامل و مفید است. این گیاه می‌تواند در بهبود کیفیت خواب، درمان اضطراب، کاهش استرس، کاهش تپش قلب و حتی کاهش میزان گریه کودکان مفید واقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها