چهارخونه

خوانندگی صدا‌پیشه «دیرین دیرین»

محمدرضا علیمردانی، گوینده و بازیگر تئاتر و تلویزیون که اغلب مخاطبان وی را با صداپیشگی مجموعه انیمیشن‌های «دیرین دیرین» و بازی در سریال «پایتخت» می‌شناسند، قصد دارد آلبوم موسیقی منتشر کند. او سال گذشته تیتراژ سریال تلویزیونی «انقلاب زیبا» را خواند و مورد توجه مردم قرار گرفت. این هنرمند قصد دارد آلبوم موسیقی منتشر کند، اما نسبت به این موضوع حساسیت‌های ویژه‌ای دارد. علیمردانی درباره این آلبوم به مهر گفت: آلبومم از سال 1393 مجوز دارد اما نسبت به انتشار آن وسواس زیادی دارم. تا زمانی که یک اثر منتشر نشده خطری آن را تهدید نمی‌کند، اما به محض انتشار دیگر نمی‌توان آن را بازگرداند و اشتباهاتش را تصحیح کرد. همین حساسیت موجب شد دوباره آلبوم را بازنگری کرده و در صدد این باشم که ایرادهایش را برطرف کنم.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۴

این هنرمند با تاکید بر این که خواننده نبوده و همیشه صداپیشه خواهد بود، آلبومش را بزودی منتشر خواهد کرد.

رامین ناصر نصیر روی صحنه نمی‌خندد

رامین ناصر نصیر، بازیگر تئاتر و تلویزیون ازجمله بازیگران جدی است که هیچ‌وقت روی صحنه یا در میان تمرین‌ها و اجرا خنده‌اش نمی‌گیرد. او در این باره به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تا امروز چه در تئاتر و چه در دیگر بازی‌هایم نخندیدم، چون همیشه به قدری در نقشم فرو می‌روم که خنده را فراموش می‌کنم. او که یکی از بازیگران برنامه «دور‌همی» مهران مدیری هم بود، درباره این برنامه گفت: در اجرای نمایش‌های دورهمی هم به همین شکل بوده و هیچ‌وقت خنده‌ام نگرفت.

او اظهار کرد: ما نفس به نفس مخاطبان هستیم و واکنش‌های آنها روی بازی ما تأثیر بسزایی دارد و شناخت ما را نسبت به نقش‌هایمان بیشتر می‌کند. مخاطبان با واکنش‌هایشان به ما می‌فهمانند کدام تکه‌کلام را بیشتر دوست دارند که همین باعث می‌شود تا آنها را در کار بیشتر استفاده کنیم.

حیرانی یک کارگردان سینما در بازار کتاب

رمان «حیرانی» نوشته محمدعلی سجادی، کارگردان سینمای ایران بتازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. مهر در این باره نوشت: سجادی این رمان را اوایل دهه 80 نوشت، اما این اثر 11 سال برای گرفتن مجوز چاپ در صف انتظار بود. طبق گفته سجادی بررس‌های اداره کتاب بعد از این بازه زمانی با یک بررسی دوباره به این کتاب مجوز چاپ دادند. این کارگردان که در سال 89 رمان «با نوشته کشتن» را به چاپ رساند، در اثر جدید خود که دو کتاب یا به نوعی دو جلد است، به اسطوره سیاوش می‌پردازد.

حیرانی به عنوان صد و سومین کتاب داستان ایرانی و پنجاه و ششمین رمان این مجموعه نشر ققنوس به چاپ رسیده است. رمان حیرانی دو کتاب دارد که کتاب اول، بخش‌های «غم غربت»، «شاید قتل» و «معرفت جسم» را شامل شده و کتاب دوم، بخش‌های «فرنگیس» و «با تو که حیرانی را خوانده‌ای» را در بر می‌گیرد. این رمان با 512 صفحه، شمارگان هزار و صد نسخه و قیمت 320 هزار ریال منتشر شده است.

سالار عقیلی با «تو کیستی؟» آمد

آلبوم صوتی و تصویری «تو کیستی؟» به آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی سالار عقیلی براساس اشعاری از سعدی، مولانا، نیما یوشیج و احمد شاملو از امروز در سراسر کشور منتشر می‌شود. «دیریافته» با شعر احمد شاملو، «شباهنگام» با شعر نیما یوشیج، «چشم تو» با شعر «مولانا»، ساز و آواز، قطعه بی کلام «پرواز خیال» و «مهر گیاه» با شعر «سعدی» آثاری هستند که در این آلبوم موسیقی منتشر شده‌اند.

«تو کیستی؟» یک اثر موسیقایی چند صدایی برای ترکیب سازهای مضرابی و اندیشه‌ای است روی آثار شاعرانی چون مولانا، سعدی، نیما و شاملو که از نظر فرم و وزن شعری با هم تفاوت دارند. انتخاب اشعار «تو کیستی؟» بر اساس «تو»یی است که در آثار این شاعران با احساسی نزدیک و مشترک به چشم می‌خورد و آهنگساز این اثر، تلاش کرده است با کلام این شاعران به رمزگشایی «تو» در موسیقی خود بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها