جهان بالاترین درجه حرارت 100 سال گذشته را تجربه می‌کند

بنا بر اعلام دانشمندان ناسا و اداره ملی اقیانوس‌ها و اتمسفر آمریکا، ماه ژوئن ۲۰۱۶ چهارمین ماه پی‌در پی است که رکورد گرما در جهان از سال ۱۸۸۰ (سال شروع ثبت دمای زمین) شکسته می شود.
کد خبر: ۹۲۴۵۹۱
جهان بالاترین درجه حرارت 100 سال گذشته را تجربه می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس گزارش ناسا، دمای ماه گذشته میلادی ۹. ۰ درجه سانتیگراد از دمای متوسط همین ماه در طی قرن ۲۰ بیشتر بوده است. اما نکته جالب اینجاست که این رقم در ماه ژوئن سال گذشته ۰۲. ۰ درجه سانتیگراد بوده و این افزایش خیره کننده خود بیانگر گرمایش فزاینده زمین در سال پیش‌رو است. از همین روست که دانشمندان لقب «داغ‌ترین ژوئن زمین» را به ماه گذشته اعطا کرده‌اند.

در همین حال درجه حرارت در شهر بغداد بعد از آنکه درجه حرارت به 50 رسید، مقامات 2 روز مرخصی برای کارمندان دولت اعلام کردند.

در کویت هم درجه حرارت در روز به 46 و 47 رسید، و مقامات هواشناسی سعودی نیز اعلام کردند که درجه حرارت در مناطق شرقی و مرکزی این کشور به 50 درجه می رسد.

در اروپا نیز، لندن پایتخت بریتانیا روز سه شنبه درجه حرارت 35 را ثبت کرد که یک رکورد محسوب می شود.

اداره ملی اقیانوس‌ها و اتمسفر آمریکا همچنین اعلام کرد که درجه حرارت آب اقیانوس ها قدری افزایش یافته که در مقایسه با ما ژوئن سال گذشته به رکورد جدیدی رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجتبی
-
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
۰
۰
چرا راه دور میرید همین جا بغل گوش خودتون خوزستان هر سال دمای بالای 50 درجه رو تجربه میكنن ما این جا هوای 45 درجه واسمون بهشته
هم خاك هم دمای بالای 50 درجه والان كه شرجی اضافه شده.
بازم خداروشكر.

نیازمندی ها