کشورهای جهان در اقدام آب‌ و هوایی خود پس از تصویب توافقنامه پاریس بر ضد گرم شدن زمین در اواخر سال 2015، پیشرفت کمی داشتند.
کد خبر: ۹۶۷۱۲۰
هشدار ؛ زمین گرم تر می شود !

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، گزارشی که در مراکش به مناسبت کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل منتشر شد، اعلام می کند کشورهای جهان در اقدام آب‌ و هوایی خود پس از تصویب توافقنامه پاریس بر ضد گرم شدن زمین در اواخر سال 2015، پیشرفت کمی داشتند.

این مطالعه که توسط مؤسسه تحقیقاتی «کلایمیت اکشن ترکر» انجام شده است، اعلام می کند به ویژه آمریکا که دومین آلوده کننده کره زمین است، احتمالا با این روند نخواهد توانست به اهداف خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برسد.

این گزارش خاطر نشان می کند اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا تدابیر کنونی را همانطور که تهدید کرده بود، لغو کند، تا سال 2030، انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا در همین سطح کنونی خواهند بود.

این گزارش هشدار می دهد تدابیر کنونی که در جهان بر ضد انتشار گازهای گلخانه‌ای به اجرا در می آیند، جهان را به سمت دمایی 3.6 درجه سانتی‌گراد گرمتر از دمای کنونی پیش می برد که از محدوده دو درجه سانتی‌گراد حتی یک و نیم درصد سانتی‌گراد که جامعه بین الملل در توافقنامه پاریس تعیین کرده، بسیار بیشتر است.

حال آنکه از زمان انقلاب صنعتی، زمین یک درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است. این افزایش به معنای پیامدهای شدید مثل خشکسالی‌های فزاینده و سیل‌های غیرمعمول و غیره است.

این گزارش خاطر نشان می کند وعده‌‌هایی هم که کشورها در سال 2015 دادند نیز کافی نیست و حتی اگر به این وعده‌ها جامه عمل پوشانده شود، دمای کره زمین سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها