معاون امور استان های صداوسیما:

برنامه های خنثی و کم بیننده حذف می شوند

معاون امور استان های رسانه ملی در جمع مدیران مراکز صدا و سیما از آنان خواست شبکه محوری را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۲۳۰۷۸
شبکه محوری در دستور کار مراکز استانی صدا و سیما است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی دارابی در اختتامیه همایش مدیران کل مراکز استان ها بر ضرورت بازمهندسی فعالیت شبکه های استانی تاکید کرد و از مدیران مراکز استانی خواست روی «شبکه محور» شدن تولیدات در مراکز استانی تمرکز کنند.

وی در این همایش گفت: پیام و مخاطب باید در شبکه، محور اصلی قرار گیرد.

معاون امور استان های رسانه ملی افزود: رقابت امروز بسیار سرنوشت ساز شده و یکی از راهبردهای جدید، حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید است.

دارابی اظهار داشت: باید از تولید و پخش برنامه های خنثی و بی اثر که باعث کم شدن مخاطب می شود پرهیز کرد.

وی افزود: در برنامه ریزی های خود باید ساخت برنامه های خوب و آموزشی را در راستای مولفه های اقتصاد مقاومتی لحاظ کنیم وشبکه های استانی باید هویت خود را حفظ کنند .

دارابی با اشاره به اینکه باید با بهره گیری مناسب از امکانات موجود، برنامه سازی در استاندارد جهانی انجام شود، افزود: از سال 88 تاکنون برنامه های سیمای استانی تغییر چندانی نداشته و یک روند ثابت را دنبال کرده و این یک زنگ خطر است که ما باید به آن توجه کنیم.

دارابی تصریح کرد: ما در دهه هفتاد کمتر از انگشتان دست شبکه ماهواره ای داشتیم اما اکنون 217 شبکه ماهواره ای در حال تبلیغ علیه فرهنگ، اعتقادات و خانواده ها بویژه جوانان هستند.

وی گفت: اگر بخواهیم از آداب و رسوم، نمادها، وحدت ملی، ثبات سیاسی، گویش زبان ها و گردشگری صحبت کنیم باید از ظرفیت استان ها بهره ببریم.

معاون امور استان های رسانه ملی افزود: آینده پژوهی یکی دیگر از ضرورت های باز مهندسی در استان هاست و امروز این بحث ها بصورت یک علم و یک حوزه در آمده است.

دارابی در پایان افزود: قرارگاه جبهه فرهنگی و هنری، نیروهای مردمی انقلاب هستند که باید صدا و سیما را خانه خودشان بدانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها