رئیس جمهوری ترکیه شنبه شب گفت: به باراک اوباما می گویم اگر آمریکا شریک راهبردی ترکیه است باید «فتح الله گولن» رهبر گروه تروریستی را تسلیم ترکیه کند.
کد خبر: ۹۲۲۵۰۶
اردوغان: به آمریکا گفته بودم گولن در صدد کودتا در ترکیه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «رجب طیب اردوغان» دقایقی پیش (شنبه شب) در سخنانی به مردم استانبول که در نزدیکی منزل وی در منطقه «کیسیکلی» تجمع کرده بودند از حضور گسترده مردم در مقابله با کودتاگران در سراسر کشور تشکر کرد.

وی افزود: پیشتر به رئیس جمهوری آمریکا گفته بودم که این مردی که ساکن پنسیلوانیا است در صدد کودتا در ترکیه است ازاین رو وی را به ترکیه تسلیم کنید.

اردوغان گفت: واشنگتن این درخواست مرا قبول نکرد، حال دوباره می گویم اگر شریک راهبردی ما هستید او را تحویل ترکیه دهید.

رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: از آمریکا سئوال می کنم شما کدام تروریست را از ما خواستید و ما وی را تسلیم شما نکردیم.

دولت ترکیه، گولن را که در پنسیلوانیای آمریکا زندگی می کند به شرکت داشتن در تلاش روز جمعه گروهی از نیروهای ارتش ترکیه برای کودتا، متهم می کند.

گولن نیز هر گونه دست داشتن در این کودتا را تکذیب کرده است.

دولت ترکیه اعلام کرده که کودتای جمعه شب گروهی از نظامیان شکست خورده و کنترل کشور را در دست دارد.

بنا به دعوت حزب حاکم ترکیه شامگاه شنبه هزاران تن در میدان تقسیم و مناطق مختلف استانبول و دیگر نقاط ترکیه در حمایت از اردوغان و دولت ترکیه تجمع کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بهروزرجبی
-
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
سلام.اردوغان باحمایت ازتروریستهای تكفیری غربی عربی تركیه را ناامن كرده است.درست است كه كودتای نظامی هیچگاه با دمكراسی سازگاری ندارداما رفتاراردوغان هم نوع دیگری از دیكتاتوری واستبداد است كه امنیت ملی این كشوررا به مخاطره انداخته است. بهتر است آقای اردوغان ازاین حادثه درس عبرتی بگیرد ودرسیاستهای خارجی خصوصا حمایت وپشتیبانی ازتروریستهای جنایتكاركه حتی دوست ودشمن هم نمی شناسند دست بردارد ودرواقع با طناب پوسیده عربستان واسرائیل درون چاه نرود.درغیراینصورت معلوم نیست این آخرین كودتا علیه وی باشدودرصورت تكرارنیزكودتاچیان بازهم با شكست مواجه شوند.
صمد
-
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
كودتا كوچكترین خدمتی است كه امریكا برای نوكران خود انجام میدهد مهره های سوخته امریكا باید بروند اردوغان نتوانست اسد را بردارد و به اسرائیل خدمتی بكند باید برود
محمد
-
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
۰
۰
جناب اردوغان آمریكا شریك است یا ارباب.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها