بیانات رهبر انقلاب در سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع توسط وهابیون

اگر دنیای اسلام علیه تخریب‌کنندگان بقیع قیام نمی‌کرد، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می‌کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲با اشاره به مسئله‌ تخریب مزار جناب حجربن‌عدی، صحابی بزرگوار پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، مسببان این امر را کسانی دانستند که گذشتگانشان قبور ائمه (علیهم‌السلام) را در بقیع ویران کردند، و فرمودند: «آن روز که در دنیای اسلام، از شبه‌قاره‌ هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرأت می کردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران میکردند، با خاک یکسان می کردند.»
کد خبر: ۹۲۱۵۹۰
اگر دنیای اسلام علیه تخریب‌کنندگان بقیع قیام نمی‌کرد، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می‌کردند

به گزارش جام جم آنلاین ، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت ۸ شوال، سالروز تخریب بقاع متبرکه‌ بقیع در سال ۱۳۴۴.ق توسط وهابیون، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این باره را بازنشر می‌کند.

تلخی دیگری(۱) که وجود دارد، این است که در میان مجموعه‌ مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقب‌مانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است.

اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه (علیهم‌السّلام) را در بقیع ویران کردند.

آن روز که در دنیای اسلام، از شبه‌قاره‌ هند گرفته تا آفریقا، علیه اینها قیام کردند، اگر اینها جرأت میکردند، قبر مطهر پیغمبر را هم ویران می کردند، با خاک یکسان می کردند.

ببینید چه فکر باطلی، چه روحیه‌ی پلیدی، چه انسان های بداندیشی، احترام به بزرگان را اینجوری بخواهند نقض کنند و هتک کنند و این را جزو وظائف دینی بشمرند! در آن وقتی که اینها بقیع را ویران کردند، این را بدانید؛ سرتاسر دنیای اسلام علیه اینها اعتراض کرد. عرض کردم؛ از شرق جغرافیای اسلام -از هند- تا غرب جغرافیای اسلام، علیه اینها بسیج شدند.


بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه عکس ویژه‌ حج و مشاهده‌ تصاویر بقاع متبرکه‌ بقیع قبل از تخریب توسط وهابیون؛ در حاشیه‌ دیدار کارگزاران حج ۱۳۹۴/۵/۳۱

اینها به عنوان اینکه این کارها پرستش است، این اقدام های خبیث را می کنند! رفتن سر قبر یک انسانی و طلب رحمت کردن برای او از خدای متعال و طلب رحمت کردن برای خود در آن فضای معنوی و روحانی، شرک است؟ شرک این است که انسان بشود ابزار دست سیاست های «اینتلیجنس» انگلیس و «سی.آی.ای» آمریکا و با این اعمال، دل مسلمانان را غمدار کند، آزرده کند.

اینها اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی دانند، احترام به بزرگان را شرک می دانند! خود این، یک مصیبتی است.

جریان تکفیری خبیث که امروز در دنیای اسلام به برکت برخی از منابع مادی، متأسفانه پول و امکانات هم در اختیار دارند، یکی از مصائب اسلام است.

۱) در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» از مخالفین مسلح حاضر در جنگ‌ها و درگیری‌های سوریه اعلام نمود: مقبره‌ حجربن عدی به نماد شرک به خدا تبدیل شده بود و به همین علت افراد مسلح وابسته به ارتش آزاد آن را ویران کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها