عضو شورای پول و اعتبار نیز درباره وعده گزارش سه ماه یک‌بار رئیس‌کل بانک مرکزی درباره خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری گفت: تاکنون گزارشی درباره خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری به شورای پول و اعتبار نیامده و مهم‌ترین مساله‌ای که باعث می‌شود تا اوضاع اقتصاد را بدتر کند، رکود حاکم در کشور و همین‌طور بنگاه‌هایی است که به‌عنوان رد دیون به بانک‌ها به جای مطالبات داده شده است.
کد خبر: ۹۲۱۰۹۷
بخش زیادی از منابع بانک‌ها به شرکت‌های خود بانک پرداخت می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با جام جم افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و محدودیت منابع درآمدی دولت و همچنین اختیاری نبودن این شرکت‌ها و واگذاری آنها به بانک‌ها، پیش‌بینی می‌شود که این طرح مسیر موفقی را تا زمان خروج از رکود طی نکند.

پورابراهیمی تصریح کرد: بخش زیادی از منابع بانک‌ها به جای این‌که به وام‌گیرندگان و تولیدکنندگان واقعی برسد، به شرکت‌های خود بانک پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن به دلیل نبود مدیریت مناسب با مشکل همراه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: دولت باید در زمان واگذاری، همه شرایط را در نظر بگیرد. اگر برای این‌که وانمود کنیم دولت از بدهی کمی برخوردار است و بخواهیم شرکت‌ها را به بخش‌های مختلف واگذار کنیم، کار کارشناسی نیست و تبعات آن رکود عمیقی است که در اقتصاد موج می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از نظام بانکی فریز شده و انعطاف لازم را برای گردش در اقتصاد کشور از دست داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
۰
۰
كافی است دارایی های كارمندان بانكها، بیمه ها، بانك مركزی، اداره مالیات، دیوان محاسبات، تامین اجتماعی و سازمان بازرسی را قبل و پس از استخدام بررسی كنید تا ببینید مشكل فقط در 950 نفر نیست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها