خانه های مسکونی کره ماه بر طبق طرح های زمان شوروی ساخته خواهند شد.
کد خبر: ۹۲۰۰۷۷
پایگاه روسیه در کره ماه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتینک، آژانس فضایی روسیه پایگاهی در کره ماه خواهد ساخت.

سازمان علمی این آژانس (سینی ماش) کارهای طراحی در این جهت را ادامه می دهد.

در این سازمان طراحی پروژه ساخت پایگاه دراز مدت ماه جریان دارد. اولگا ژارووا رئیس دفتر مطبوعاتی سازمان فوق الذکر در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه گفت که پروژه ساخت چنین پایگاهی ابتدا در شوروی در دفتر طراحی مهندسی تحت رهبری ولادیمیر بارمین اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 به عنوان توسعه برنامه تسخیر ماه با کمک موشک حامل
« ان —1» دفتر طراحی — مهندسی (که اکنون «انرگیا» نامیده می شود) طراحی شد.

مجتمع ماه تحت عنوان « زویوزدا» طی سال های 1976-1974 میلادی در دفتر طراحی « انرگیا» طراحی شد و برای تحقیقات دراز مدت در سطح کره ماه درنظر گرفته شده بود. مطالعات علمی — فنی در آن سالها توسط انستیتوی مرکزی علمی — پژوهشی مهندسی و شرکت واحد فدرال انجام شد که هم اکنون مطالعه این نوع پروژه ها در آنجا جریان دارد».

پایگاه ماه ، هدف استراتژیکی فضانوردان روسیه در سال 2030 میلادی است ، هر چند شرایط مالی « برنامه ماه» دشوار است.

در دهه آینده، دولت از برنامه های مجتمع های اتوماتیک: گلوناس، دستگاه های ارتباطی، ماهواره سنجش زمین از راه دور و ایستگاه های علمی حمایت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با تأیید برنامه فضایی فدرال، این جهات را برشمرد. با توجه به کاهش بودجه، پروژه های مرتبط با ساخت پایگاه در ماه و یا پرواز و فرود بر سطح ماه با کاهش سرمایه روبرو شدند.

بعضی از کارخانه ها و شرکت ها به حساب خود این برنامه ها را پیش می برند و برنامه های جداگانه به مرحله دیگر سرمایه گذاری گذار کرده اند یعنی به سال 2025 موکول شده اند.

ساخت پایگاه در کره ماه از دستور روز خارج نشده است و در دفتر علمی — تحقیقاتی « انرگیا» و انستیتوی مرکزی علمی — پژوهشی مهندسی طراحی این پایگاه جریان دارد. بعضی از پارامترها معین شده اند.

اولگاه ژارووا در ادامه گفت: «در مرحله اولین پرواز به کره ماه و ساخت پایگاه در آنجا، اعضای آن 4-2 نفر خواهد بود و در مراحل بعدی تعداد آنها به 12-10 نفر افزایش خواهد یافت. با 4 خدمه و 30 شبانه روز اقامت در کره ماه، حداقل مساحت محفظه غیرقابل نفوذ مسکونی 20 متر مکعب خواهد بود. برای فعالیت خدمه، زیر بنا باید در سطح ماه قرار داشته باشد و زیر سطح ماه، می توان پناهگاه ضد رادیو اکتیو، نیروگاه و تأسیسات دیگر در آنجا ساخت».

اما هنوز جایی برای ساخت پایگاه ماه بر سطح کره ماه انتخاب نشده است.

در انستیتوی مرکزی علمی — پژوهشی و مهندسی گفته شد که در فرایند طراحی پروژه جدید ساخت پایگاه ماه، ایده هایی از پروژه های زمان شوروی به عاریت گرفته می شوند. یعنی خانه های مسکونی بر طبق طرح های زمان شوروی ساخته خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها