افطاری متفاوت

کوکوی بادمجان

برای این وعده غذایی دستور آموزش غذایی را داریم که دوست مهربان، قلب و روده شماست. بادمجان عملکرد پمپاژ بطن‌های قلب را تقویت می‌کند. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی است که برای مقابله با سرطان مفید است.
کد خبر: ۹۱۸۷۳۰

روش‌های معمول برای طبخ بادمجان از خورشت گرفته تا دلمه و کشک بادمجان و...در آشپزخانه بسیاری از کدبانوهای ایرانی جای مخصوصی دارد. این بار می‌خواهیم به روش طبخی برای این خوشمزه سیاه بپردازیم که می‌تواند برای سفره افطار و شام مهمانی‌های خانوادگی هم غذای جدیدی باشد. برای تهیه کوکوی بادمجان به این مواد نیاز دارید:

بادمجان متوسط قلمی: 4 عدد

کدو سبز قلمی: 3 عدد

سیب‌زمینی متوسط: 3 عدد

پیاز متوسط: 2 عدد

گوجه‌فرنگی متوسط: یک عدد

پودر سوخاری: یک قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای رنگی: یک عدد

تخم‌مرغ: 4 عدد

روغن، نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

برای اولین کار در طبخ بادمجان، باید قبل از پختن، بادمجان را پوست بگیرید و هرکدام را به دو قسمت تقسیم کرده و روی آن نمک بپاشید و در آب خنک بگذارید که آب سیاه آن خارج شود. این کار باعث می‌شود مواد نفاخ و تلخی آن گرفته شود. بعد از این کار بادمجان‌ها را بشویید و نگینی خرد کنید. پیاز، سیب‌زمینی و کدو را هم نگینی خرد کنید. هرکدام از این مواد را به تنهایی تفت دهید و روی کاغذ خشک‌کن یا در سبد بگذارید که روغن اضافی آن گرفته شود. تخم‌مرغ‌ها را در ظرف جداگانه‌ای شکسته و خوب مخلوط کنید تا بوی تخم‌مرغ از کوکویتان به مشام نرسد. زردچوبه، فلفل، نمک و پودرسوخاری را هم به آن بیفزایید و با سبزیجات سرخ شده مخلوط کنید و در تابه بریزید. گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. فلفل دلمه را هم نگینی خرد کنید و روی موادتان در تابه بریزید. یک سمت کوکو که سرخ شد برگردانید تا سمت دوم سرخ شود. روی کوکو تان را می‌توانید با خلال پسته و بادام و خیارشور تزئین کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها