«بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه رسما توافق عادی‌سازی و ازسر گیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۳
ترکیه رسما ازسرگیری روابط با اسرائیل را اعلام کرد

به گزارش جام جم آنلاین ،ایلدریم طی کنفرانس خبری در آنکارا با بیان اینکه مذاکرات زیادی برای آشتی با رژیم صهیونیستی انجام شد، گفت: طی این توافق، محدودیت‌هایی که بر فلسطینی‌ها و محاصره‌ای که بر غزه گذاشته شده، تسهیل خواهد شد.

وی تاکید کرد که جمعه آینده اولین کشتی حاوی 10هزار تن کمک‌های انسان دوستانه ترکیه به بندر «اشدود» وارد خواهد شد و با این اتفاق، محاصره غزه تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

این در حالی است «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی کنفرانس خبری همزمان در پایتخت ایتالیا تاکید کرد که محاصره غزه هنوز ادامه خواهد داشت تا از تقویت حماس جلوگیری شود و اسرائیل امتیازی در این زمینه نداده است.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به مفاد توافق با رژیم صهیونیستی اضافه کرد که ترکیه ساخت یک بیمارستان 200 تخت خوابی را در نوار غزه به زودی آغاز خواهد کرد.

عذرخواهی رسمی رژیم صهیونیستی از ترکیه و پرداخت 20 میلیون دلار غرامت به قربانیان حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی ماوی مرمره، از دیگر بندهای این قرارداد است.

ایلدریم ابراز امیدواری کرد که این توافق برای ترکیه و «برادران فلسطینی» منفعت زیادی داشته باشد زیرا ساکنین غزه طی سال های اخیر رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با این توافق روابط دیپلماتیک با اسرائیل رسما آغاز شد، تاکید کرد که ترکیه همچنان مدافع مردم فلسطین و حق آنها برای تاسیس یک دولت خواهد بود.

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به منافع اقتصادی این توافق و قرارداد گازی با ترکیه ابراز امیدواری کرد، ایلدریم اما در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره گفت هنوز زود است بخواهیم درباره قراردادهای گازی با اسرائیل صحبت کنیم.

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها