انگلیس با تساوی مقابل اسلواکی مسیر سخت‌تر را برگزید

شب تاریخی ولز

ولز، تیمی که برای نخستین بار به رقابت‌های یورو راه پیدا کرده بود، در گروهی که رقیب سنتی‌اش انگلیس حضور داشت، به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد تا شبی خاطره انگیز در ذهن مردم این کشور باقی بماند.
کد خبر: ۹۱۵۷۰۸

ولزی‌ها در آخرین بازی مرحله گروهی سنگ تمام گذاشتند و 3 بر صفر روسیه را در هم کوبیدند. البته این برد برای صدرنشینی آنها کافی نبود، چراکه در بازی همزمان هم، انگلیس باید مقابل اسلواکی متوقف شود؛ اتفاقی که با درخشش کوژاچیک، سنگربان اسلواکی و البته ترکیب پر حرف و حدیث تیم ملی انگلیس در سنت آتین رخ داد.

کیلی واکر، دنی روس، رحیم استرلینگ، هری کین، دله علی و کاپیتان وین رونی، شش بازیکنی بودند که برای بازی با اسلواکی از ترکیب انگلیس خارج ماندند. با این همه تغییر معلوم نبود روی هاجسون به دنبال چه می‌گشت، اما تساوی بدون گل پایان بازی و از دست رفتن صدر جدول، نشان داد او در محاسباتش کاملا اشتباه کرده بود.

همین اشتباه باعث شد ولزی‌ها با گل‌های آرون رمزی (11)، نیل تیلور (20) و گرت بیل (67)، روسیه‌، میزبان جام‌جهانی 2018 را با شکستی تلخ و با یک امتیاز خیلی زود روانه خانه کنند و خود به عنوان تیم اول گروه به فکر بازی در مرحله یک‌هشتم نهایی تورنمنت باشند. کریس کولمن، سرمربی تیم ملی ولز پس از برتری 3 بر صفر تیمش مقابل روسیه و صعود ولزی‌ها به‌عنوان تیم اول گروه دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های یورو 2016، چاره‌ای غیر از تحسین ولزی‌ها نداشت. وی درباره بازی گفت: به بچه‌های شجاع تیمم افتخار می‌کنم. بعد از شکست مقابل انگلیس، روحیه تهاجمی خوبی را مقابل روسیه به نمایش گذاشتیم و لذت بزرگی نصیبمان شد. به‌لحاظ جغرافیایی کشور کوچکی هستیم، اما اگر براساس شور ما در بازی مقابل روسیه قضاوت کنید، ولز را این روزها یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دنیا خواهید دید!

هرچقدر ولزی‌ها از صدرنشینی در گروهB خوشحال بودند، روی هاجسون و تیمش شبی غمزده را سپری کردند. انگلیس با سرگروهی می‌توانست مسیر آسان‌تری را تا فینال یورو پیش روی خود داشته باشد، اما حالا آنها باید با عبور از سد تیم‌های نظری فرانسه، ایتالیا و شاید آلمان به فینال برسند.

روی هاجسون هم در کنفرانس خبری گفت: شب ناراحت‌کننده‌ای داشتیم چون به کلی شایسته کسب برد مقابل اسلواکی بودیم. یک بار دیگر بازی انجام دادیم که صاحب فرصت‌های بسیاری شدیم، اما نتوانستیم به گل تبدیل کنیم. این مساله برای من ناراحت کننده است، بخصوص که باور دارم بازیکنانی دارم که می‌توانند راحت گلزنی کنند. هاجسون در عین حال گفت: منتظر می‌مانیم و می‌خواهیم ببینیم در مرحله حذفی با چه حریفی مواجه می‌شویم. هدف ما این است که در مرحله حذفی مسابقه را کنترل نکنیم بلکه گل بزنیم. ما از هیچ حریفی نمی‌ترسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها