رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی:

قیمت اقتصادی مرغ هفت هزار تومان است

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت : قیمت اقتصادی گوشت مرغ هفت هزار تومان است.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۳
قیمت اقتصادی مرغ هفت هزار تومان است

به گزارش جام جم آنلاین ، مهدی یوسف خانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : مرغ زنده هم باید 4600 تومان در هر کیلوگرم فروخته شود.

وی افزود : قبل از ماه رمضان و در ابتدای این ماه قیمت مواد پروتینی از جمله گوشت و مرغ حداکثر تا 30 درصد افزایش می یابد اما در ادامه به قیمت های قبلی برمی گردد.

یوسف خانی گفت : با توجه به اینکه برای تامین نیاز بازار حدود 3 ماه قبل از آن جوجه ریزی می شود اگر تقاضا در فصل خرید کاهش یابد ، معمولا قیمت ها آفت می کند.

وی تصریح کرد : قیمت ها در حال حاضر نیز برای تولیدکنندگان رضایت بخش نیست و چون مازاد تولید وجود دارد قیمت ها نیز کاهش می یابد البته می توان هزینه تمام شده را با بهبود فناوری ها و ساماندهی قیمت نهاده های تولیدی کاهش داد و دولت هم درتنظیم بازار می تواند به طور موثر عمل کند.

وی گفت: گوشت مرغ همچنان ارزان ترین محصول است و همه خانوارها می توانند تهیه کنند.

بنا بر این گزارش، عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران هم گفته است: پیش از این تولید کنندگان، مرغ را با هزینه کمتر از قیمت تمام شده به بازار ارائه می‌کردند که حدود دو هفته است که قیمت این محصول با ثبات نسبی روبروست و با لحاظ کردن هزینه‌‌های تمام شده عرضه می‌شود به طوری که برای تولید کننده فعالیت در این عرصه توجیه دارد و هم قیمت آن برای مصرف کننده ایده آل است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم بگوییم قیمت مرغ افزایش پیدا کرده بلکه قیمت آن بعد از مدت طولانی واقعی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ در کشور با قیمت منطقه‌ای و جهانی همخوانی دارد و به هیچ وجه شاهد افزایش قیمت مرغ نیستیم و قیمت جدید بر اساس قیمت تمام شده تولید درنظر گرفته شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران افزود: دو سال بود که مرغداران از جیب خود هزینه می‌کردند و اکنون قیمت تمام شده تولید در نظر گرفته شده است.

حجت گفت: در تمام دنیا دامنه های قیمت به صورت عادلانه در نظر گرفته می‌شود که تولید کننده نیز از این موضوع سود ببرد و ‌اگر قیمت تولید مرغ در کشور منطقی نمی‌شد و رویه قبلی ادامه پیدا می‌کرد دیگر تولید کنندگان توان ادامه کار نمی داشتند، بسیاری از واحدهای مرغداری تعطیل می‌شود و همین مرغ با قیمت کیلویی 10 هزار تومان در بازار عرضه می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
-
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
جناب یوسف خانی قیمت اقتصادی حقوق كارمند و كارگر چقده؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها