آبرسانی به 7000 روستای کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: با بهره‌مندی از اعتبارات ویژه آبرسانی، امسال 7000 روستای کشور آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۷۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ابوالفضل رضوی افزود: با توجه به مصوبه هیات دولت مبنی بر اختصاص 500 میلیون دلار معادل بیش از 1500 میلیارد تومان به آبرسانی روستاها، این اعتبار امسال برای آبرسانی به روستاهایی که با تانکر به آنها آب ارسال می‌شود، هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال 520 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاهای کشور اختصاص یافته و ایجاد 173 هزار شغل هم پیش‌بینی شده است.معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان و 5000 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای بخش روستایی، اضافه کرد: سود وامی که در طرح ارتقای تولید و توسعه اشتغال روستاها پرداخت می‌شود، 5 درصد خواهد بود.

رضوی گفت: بر این اساس نرخ بیکاری روستاها تا پایان امسال، در مرحله نخست باید به 5/7 و در مرحله بعد باید به 5 درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی حمل و نقل روستایی، تسهیلات یک میلیارد ریالی با سود بانکی 4 درصد پرداخت می‌شود که 80 درصد قیمت خودرو ون از طریق وام و 20‌درصد از سوی متقاضی تأمین خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین از افزایش وام مسکن روستایی از 15 به 20 میلیون تومان برای 200 هزار واحد مسکونی روستایی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها