واکنش محسن رضایی به تعطیلی کارخانه ارج

کارگر این کارخانه بودم

تعطیلی کارخانه ارج از شایعه تا واقعیت!

خبر تعطیلی اولین کارخانه تولید لوازم خانگی ایران، ارج، طی دو روز گذشته بارها در فضای مجازی و رسانه‌ها باز نشر شد، گرچه مسئولان این خبر را تکذیب و اعلام کردند که این کارخانه تعطیل نشده، بلکه به فروش گذاشته شده، اما جمع‌بندی همه این ماجراها نشان می‌دهد که حال این کارخانه خوب نیست.
کد خبر: ۹۱۲۵۶۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس هاشمی مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با تکذیب خبرهای منتشره درباره تعطیلی کارخانه لوازم خانگی ارج گفت: به هیچ عنوان خطوط این شرکت تعطیل نیست.

وی با بیان این‌که از صداوسیما درخواست کردم که بروند از خطوط تولیدی فعال این شرکت فیلمبرداری کنند، افزود: البته ممکن است این شرکت به خاطر ساختار مالی و یا به روز نبودن فناوری و یا بحث‌های مدیریتی با حداکثر ظرفیت خود فعال نباشد اما این شرکت فعال است و هیچ ماشینی فروخته نشده است.

وی افزود: حقوق و مزایای پرسنل این شرکت تا آخر اردیبهشت 95 پرداخت شده و هیچ بدهی معوقی ندارد و هیچ تجمع اعتراضی هم گزارش نشده است .

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بحث تعطیلی این شرکت از دو سال پیش نیز درست نیست،‌گفت: آمار تولیدات سال 93 این شرکت نشان از تولید 15 هزار دستگاه انواع یخچال، فریزر و کولر آبی دارد.

هاشمی گفت: این شرکت همچنین در سال 94، 13 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی تولید کرده است و الان هم حدود 6 هزار دستگاه انواع کولر ‌آبی،یخچال، فریزر و مقداری بخاری گازی در انبارهای خود برای فروش آماده عرضه دارد.

وی با اشاره به مصوبه‌ای که بیان می‌دارد بانک‌ها نباید بنگاه داری کنند، گفت: بر این اساس قرار شد بانک‌ها واحدها و دارایی‌های خود را واگذار کنند و البته بانک ملی نیز از این امرمستثنی نیست.

هاشمی با بیان این‌که عمده سهامدار شرکت ارج بانک ملی است، گفت: در همین جهت مطالعه برای واگذاری این شرکت آغاز شده و اخیراً با 7 گروه از خریداران ملاقات و صحبت‌های اولیه انجام شده است.

وی با بیان این‌که شرکت ارج هنوز واگذار نشده است، گفت:‌ در حال بررسی این امر هستیم و طبق مذاکراتی که صبح با مدیرعامل شرکت و بانک ملی داشتم، مذاکرات برای واگذاری در حال انجام است اما هیچ‌یک از خطوط تولیدی غیرفعال نشده است.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که بانک ملی به‌عنوان سهامدار عمده شرکت ارج قصد واگذاری این شرکت را دارد، گفت: ما نیز در وزارت صنعت سعی می‌کنیم که این شرکت به یک خریدار صالح واگذار شود.

وی افزود: مدیریت شرکت ارج دولتی بوده و در دوران فعالیت خود به لحاظ بازسازی ماشین آلات، ورود فناوری‌های جدید و تولید محصولات جدید چابکی واحدهای خصوصی را نداشته است.

ارج تولید دارد؟

محمدرضا حسینی مدیرعامل کارخانه ارج درباره وضعیت این شرکت به فارس گفت:‌ در گذشته حتی 27 هزار دستگاه نیز در کارخانه تولید می‌شد که این میزان در سال 93 به 13 هزار دستگاه و در سال 94 نیز کاهش بیشتری پیدا کرد و در ماه‌های پایانی این سال و ابتدای سال 95 به دلیل مشکلات متعدد در رابطه با دستگاه‌ها و نبود سفارش، اکنون تولید روزانه به هفت عدد کولر رسیده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها