گفتگو با بانوی آسمان خراش بسکتبال اصفهان:

جعفری : بسکتبال بانوان اصلا دیده نمی شود

سپیده جعفری بانوی ملی پوش بسکتبال مانند هم تیمی هایش از دیده نشدن در عرصه های بین المللی بسکتبال دلگیر است
کد خبر: ۹۱۱۰۵۸
جعفری : بسکتبال بانوان اصلا دیده نمی شود

جام جم ورزشی ، سپیده جعفری متولدهفتم تیر ١٣٦٢ است. تحصیلاتش را تا کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی ادامه داده و از سال ٨٣ بسکتبال رو به طور حرفه ای از باشگاه سپاهان شروع کرده است . علت اصلی پیشرفتش را تشویق های پدر و مادرش می داند که همیشه قدردان آنهاست. از سال ٨٦ به اردوی تیم ملی بسکتبال بانوان دعوت شد و هنوز لباس تیم ملی را برتن دارد.
جعفری دوسال است ازدواج کرده و بسکتبال را در کنار زندگی با همسرش ادامه می دهد.
همسر سپیده فوتبالیست است که درک متقابلی از حضور در نمرینات و اروهای ملی دارد.
سپیده جعفری با 191 سانتیمتر قد از بانوان بلندقامت بسکتبال و ورزش ایران بشمار می آید.

او بسکتبال را از مدارس آغاز کرده اما آرزو داشت روزی برای تیم دانشجویان در رقابت های جهانی بازی کند. جعفری علاوه بر بازی یکی از مربیان اصفهان است که تجربیاتش را در اختیار جوانترها قرار می دهد.
مشکل البسه بانوان بسکتبالیست ایرانی یکی از دلایل مهم دیده نشدن بازیکنان توانمندی مانند جعفری در عرصه رقابت های بین المللی است.شاید حمایت بیشتری لازم بود و در این زمینه از فرصت ها استفاده نشده است .
همین که امثال سپیده جعفری توانستند با این شرایط خودشان را بالا بکشند باز هم جای تقدیر دارد.
جعفری می گوید: همه جا از من می پرسند چه ورزشی بازی می کنی می گویم بسکتبال . می پرسند مسابقه های تان کجاست ؟ چرا از بانوان بسکتبالیست خبری نمی شنویم؟ خب من جوابی ندارم.
دیده نشدن و عدم حضور در مسابقات برون مرزی و رسمی آسیایی و جهانی حتی وقتی حجاب هیچگونه مزاحمتی برای مان ندارد مشکل بسیار بزرگ بسکتبال بانوان ایران است.
جعفری درباره بازی های داخلی می گوید: وقتی باز ی های فصل به پایان می رسد همه چیز تا آغاز فصل بعد تعطیل می شود. این برای بسکتبال بانوان خوب نیست که فقط مسابقه محور باشد. نه تمرین نه بدنسازی ... همه چیز خود بازیکن است که از روی عشق و علاقه اش به بسکتبال خودش را برای فصل بعد آماده نگه دارد.

گفت و گو نعیمه ظفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها