مهم‌ترین اصل زیر هر سقف و در هر «چاردیواری» و زندگی مشترکی «صداقت» است، اصلا بسیاری از روانشناسان و مشاوران خانواده معتقدند صداقت اصلی‌ترین رکن در زندگی است.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۰

آنها باور دارند صداقت ستون زندگی مشترک است و می‌دانیم اگر ستونی محکم و استوار نباشد، آن خانه هر لحظه و با هر ضربه‌ای هرچند کوچک در معرض فروپاشی قرار می‌‌گیرد، به قول شاعر:

بی‌تو هر لحظه مرا بیم فرو ریختن است

مثل شهری که به روی گسل زلزله‌هاست

زندگی هر انسانی بی‌تردید در معرض زلزله‌های حوادث قرار می‌گیرد، گاه این زلزله‌ها و مشکلات روحی ست و گاه جسمی و مادی و اگر آن نگاه معتمدانه و صادقانه در خانواده وجود نداشته باشد، خسارت ناشی از این زلزله‌ها گریبان ما را خواهد گرفت و آفت و آتشی در جان خانه می‌اندازد که خاموش کردن و مهار آن با چیره‌دست‌ترین آتش‌نشانان زندگی هم میسر نمی‌شود.

از طرف دیگر افزایش ضریب اعتماد، رنگ و بوی دوستی و محبت بخشیدن به چاردیواری، حمایت در مواقع گرفتاری، به‌کارگیری تعقل و تدبر در زندگی، آرامش و سلامت ذهن و روان ذهن و نگه داشتن حرمت خانواده از مهم‌ترین دستاوردهای صداقت در زندگی ست.

این‌که در این شماره از چاردیواری درباره صداقت نوشتم، جدای اهمیت موضوع که در سطرهای بالا به آن اشاره شد، می‌خواستم صمیمانه از همه عزیزانی که در این دو، سه شماره ما را با نظرها و پیشنهادهای دلسوزانه و صادقانه خود همراهی کردند، تشکر کنم. اتفاقا همین انتقادهای شما، مسیر صحیح را به ما نشان می‌دهد؛ این‌که شما از چاردیواری‌تان چه می‌خواهید و از کدام تغییرات راضی هستید و از کدام ناراضی.

شاید خود من هم باورم نمی‌شد که در عرض دو هفته افزایشی چند صددرصدی در پیامک‌ها داشته باشیم که البته بخش عمده‌ای از آن مربوط به مسابقه جدول چاردیواری بود که استقبال کم‌نظیری از آن شد.

در دوره جدید بنای ما ارتباط صادقانه با شماست، شما هم با ما صادق باشید و انتقاد کنید و مطمئن باشید همه پیام‌هایتان خوانده می‌شود، همین هفته گذشته با حدود 50 نفر از دوستان و خوانندگانی که پیام داده بودند شخصا تماس گرفتم و با توجه به این‌که معمولا ارتباط‌شان با چاردیواری متاسفانه یک‌طرفه بوده است، باورشان نمی‌شد که کسی پیام‌شان را حتی بخواند چه برسد که تماس بگیرد.

شرط اول ما صادق بودن با شما و دعوت به صداقت در زندگی است، چراکه «چگونه زندگی کنیم» هم شعار چاردیواری ست.

سینا علی‌محمدی - دبیر ویژه‌نامه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها