جام جم از تاثیر فضای مجازی بر جدایی همسران گزارش می‌دهد

این خانه سرد است

براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شبکه‌های پیام‌رسان برخط بومی قابل رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی در مدت یک سال راه‌اندازی می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی هدف از راه‌اندازی این شبکه‌ها را ایجاد فضای رقابت و رشد بین شبکه‌ها عنوان کرد و گفت: هدف آن است طی یک سال با کمک همه شبکه‌های پیام‌رسان فعال، اطلاعات در داخل کشور ذخیره شوند. بنابراین شرکت‌های خارجی که پیام‌رسان آنها در کشور فعال است برای این که بتوانند بعد از یک سال به فعالیت خود ادامه دهند باید همه اطلاعات کاربران ایرانی را به داخل کشور منتقل کنند. دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: شبکه‌های پیام‌رسان داخلی و خارجی ظرف یک سال باید حتما مجوز دریافت کنند. وی افزود: شبکه‌ها با دریافت مجوز از حمایت‌های دولتی بهره‌مند خواهند شد.

«بازار» معضل دانش بنیانی‌ها

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به فقدان بازارهای داخلی و خارجی که معضل پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: نمره‌ تجاری سازمان در فناوری خوب نیست. به گزارش تسنیم، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس لزوم توجه به تجاری‌سازی در حوزه فناوری را متذکر شد و اظهار کرد: معضل مهم در عرضه، بازار است که اگر بتوانیم این مشکل را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و سطح جهانی تسهیل کنیم، محصولات خود را بهتر ارائه می‌کنند. وی در یک برنامه رادیویی یادآور شد: در حوزه تولید علم در جهان رتبه خوبی داریم، ولی در حوزه تجاری‌سازی فناوری رتبه خوبی نداریم. صفاری‌نیا با اعلام این مطلب افزود: فناوری نیازمند زنجیره تجاری‌سازی است و زیرساخت‌ها و نکات اقتصادی در توسعه فناوری موثر است که همین نمایشگاه‌ها و همچنین فن بازارها بسیار موثر هستند.

طولانی‌ترین تونل ریلی جهان فردا افتتاح می‌شود

فردا 12 خرداد شاهکاری دیگر از مهندسی جهان در سوئیس افتتاح می‌شود. طولانی‌ترین و عمیق‌ترین تونل جهان که ساخت آن 17 سال طول کشیده، تونل 57 کیلومتری زیر کوه‌های آلپ است که بزودی کارش را با عبور اولین قطار آغاز می‌کند. به گزارش خبرآنلاین، تونل 57 کیلومتری گاتهارد قرار است حمل و نقل ریلی را در اروپا متحول کند تا با گذشت از زیر کوه‌های آلپ، مسافرت در قاره سبز راحت‌تر شود. طرح اولیه این تونل سال 1947 داده شده بود، اما ساخت این تونل 17 سال پیش شروع شد. در طول این 17 سال، 2/28 میلیون تن سنگ از‌ کوه بیرون کشیده شد تا این تونل در عمق 9.22 کیلومتری زمین ساخته شود.

سیاره‌ای شبیه زمین با موجودات احتمالی

دانشمندان می‌گویند:سیاره‌ای شبیه زمین در فاصله 1200سال نوری یافته‌اند که به دور یک ستاره می‌چرخد و بعید نیست شرایط مناسب برای حیات داشته باشد. به گزارش خبرآنلاین، شبیه سازی‌های جدید رایانه‌ای از انواع احتمالی اتمسفر در سیاره کپلر 62 f، نشان می‌دهد این سیاره می‌تواند قابل سکونت باشد. سیاره کپلر حدود 40 درصد بزرگ‌تر از زمین است و احتمالا اقیانوس‌هایی نیز در سطح خود دارد.

این سیاره، یکی از پنج سیاره منظومه‌ای در دوردست است که به دور ستاره‌ای کوچک‌تر و سردتر از خورشید می‌چرخند و سال 2013 توسط تلسکوپ فضایی کپلر متعلق به ناسا کشف شده بود. به گفته دکتر آماوا شیلد از دانشگاه کالیفرنیا، ترکیبات جوی متعددی در این سیاره کشف شده که می‌تواند گرمای لازم را برای موجود بودن آب مایع روی سطح آن تامین کند و در نتیجه امکان حیات فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها