این روزها بیشتر آدم‌ها سر به زیر شده‌اند نه از بابت این که انسان‌های خجالتی‌ای هستند؛ بلکه به‌خاطر مطالعه پیام‌های جدید گروه‌های تلگرامی که عضو هستند. خلاصه این که در حال حاضر بیشتر ما یک عضو جدید هم به اعضای بدنمان اضافه شده؛ گوشی تلفن همراهی که حاضر نیستیم حتی در دستشویی از خودمان جدایش کنیم! در ادامه آسیب‌های اجتماعی و انفرادی عضویت در برخی گروه‌های تلگرام را بررسی می‌کنیم:
کد خبر: ۹۰۶۷۴۹

گروه آشپزی: معمولا خانم‌هایی که عضو این گروه‌ها هستند از بس سرشان گرم مطالعه دستورالعمل‌های جدید آشپزی برای روزهای مهمانی کردن جاری و مادر شوهر و خواهر شوهر است که اعضای خانواده بجز همان روزهای مهمانی در بقیه ایام سال خوراکشان یا نیمرو است یا غذاهای کنسروی و سفارش بیرونی!

گروه پزشکی: اعضای این گروه‌ها پس از مدتی مطالعه پست‌های پزشکی به این نتیجه می‌رسند که از دو میلیون و 300 بیماری موجود در سطح کره زمین؛ علائم دو میلیون و 299تایش را دارند که آن آخری هم چون فقط از 94 سالگی به بعد علائمش ظهور می‌کند؛ مساله فقط گذر زمان و رد کردن 94 سالگی است!

گروه‌های ادبی: عضویت در چنین گروه‌هایی و مطالعه جملات قصار ادبی افراد بزرگ درهای جدیدی را به روی شما باز می‌کند. مثلا متوجه می‌شوید که کوروش بزرگ حتی درباره جناب‌خان و ویندوز10 و بازی پرسپولیس و راه‌آهن هم از همان چند هزار سال قبل جمله قصار گفته! یا مرحوم حسین پناهی برخی اشعار پروین اعتصامی را سروده و پروین اعتصامی هم رمان جنگ و صلح را نوشته منتها از ترس جامعه مردسالار زمان خودش روی جلد رمان از اسم مستعار تولستوی استفاده کرده!

گروه‌های بی‌ادبی: کمترین ضرری که عضویت در این گروه‌ها دارد، این است که باز شدن اتفاقی یکی از پست‌های آن در حضور شخصی که فرد با او رودربایستی دارد، باعث بر باد رفتن آبرویی می‌شود که قطره قطره جمع شده و وانگهی با یک پست؛ بر باد می‌رود!

گروه‌های حراجی: در این گروه‌ها با چند تا عکس آتلیه‌ای از اجناس مارکدار؛ با اشتیاق پول خرید اجناس فیک یا همان قلابی مشابه اصلی را می‌دهید که تا صد سال دیگر هم حاضر نبودید یکی از آنها را حتی مجانی صاحب شوید!

گروه‌های سیاسی: اصولا در این گروه‌ها هر چیزی که جناح‌های سیاسی نتوانستند در دنیای واقعی کسب کنند در جهان مجازی خبر به دست آوردنش را پخش می‌کنند و البته بعد از مدتی، کم کم خودشان هم این خبرهای ساختگی باورشان می‌شود!

گروه‌های تربیت فرزند: از دست بچه‌های این دوره و زمانه که وقتی می‌بینند والدینشان در تربیت آنها از پست‌های این گروه‌ها استفاده می‌کنند؛ با هک کردن آن گروه‌ها، برآورده کردن درخواست‌های خودشان را عین مصلحت تربیتی فرزندان می‌دانند و البته آخر پست هم با نوشتن اسم یک پروفسور یا دانشگاه معتبر، برآورده شدن درخواستشان را چهار میخ می‌کنند.

علی زراندوز

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها