بیش از 100 مصری به خاطر اعتراض به واگذاری 2 جزیره این کشور به عربستان، به زندان محکوم شدند.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۸
مجازات سنگین اعتراض به واگذاری 2 جزیره به عربستان

به گزارش جام جم آنلاین ، این اعتراضها در مصر پس از آن آغاز شد که مسؤولان این کشور در سفر اخیر سلمان پادشاه سعودی به قاهره دو جزیره تیران و صنافیر را به عربستان واگذار کردند.

دادگاهی در مصر عصر دیروز شنبه 101 نفر را که در تظاهرات علیه توافق تعیین مرز آبی عربستان و مصر و واگذاری جزایر مصری به ریاض شرکت کرده بودند، به 5 سال حبس محکوم کرد.

همچنین دادگاهی دیگر حکم حبس 51 مخالف این توافق را به مدت دو سال صادر کرد و به این ترتیب تعداد زندانیان مخالف با توافقنامه مصر و عربستان در یک روز به 152 نفر رسید.

یک منبع قضایی که خواست نامش فاش نشود، درگفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه خاطرنشان کرد، دادگاه کیفری الدقی و العجوزه که در پادگان امنیتی مرکزی در اکتبر (واقع در غرب قاهره) برگزار شد، 101 نفر را به 5 سال حبس با کار اجباری و پرداخت 100 هزار جنیه (واحد پول مصر) جریمه مالی برای هریک از آنان محکوم کرد.

این منبع افزود: محاکمه شدگان به چندین جرم از جمله تحریک برای برگزاری تظاهرات بدون مجوز متهم شدند که 47 نفر حضوری و بقیه غیابی محاکمه شدند.

متهمان در تظاهراتی موسوم به جمعه زمین که ششم اردیبهشت 1395(25 آوریل) درمرکز قاهره برگزار شد، در اعتراض به توافق تعیین مرزها میان مصر و عربستان که 20 فروردین (8 آوریل) اعلام شده بود، شرکت کرده بودند.

بنابر اعلام خبرگزاری ها و همچنین شاهدان عینی، در تظاهرات ششم اردیبهشت ماه موسوم به "جمعه زمین" در قاهره و چندین استان مصری مردم برای اعلام مخالفت با چشم پوشی مقامات مصر از مالکیت دو جزیره تیران و صنافیر و واگذاری آن به عربستان به خیابان ها آمدند.
تظآهرکنندگان شعارهایی مبنی بر کناره گیری عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر سر دادند و درگیریهای امنیتی با معترضان در برخی مناطق به وقوع پیوست.

منبع : العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها