معاون رئیس جمهور از اختصاص یارانه سفر به مقاصد متنوع و جدید داخل کشور خبر داد. در راستای این یارانه سفری که قرار است سر سفره های مردم بیاید ، بزودی اتفاق های زیر در سراسر کشور قابل تصور است :
کد خبر: ۹۰۳۲۲۲

الف- انتشار فهرست میزان یارانه سفر به ازای وسیله نقلیه مسافرتی:

با خودروی تولید داخل که نمره استانداردش زیر صفر است: دیه کامل مسافرت رونده!

قطار درجه 3 : در صورت خوردن غذا در رستوران قطار: نصف دیه کامل مسافرت رونده! / در صورت غذا نخوردن در رستوران قطار : یک - سوم دیه کامل مسافرت رونده!

قطار درجه 2: یک چهارم دیه کامل مسافرت رونده!

اتوبوس: چون تصادف کردن یا تصادف نکردن اتوبوس ها 50 – 50 است، یارانه مسافرت رونده های اتوبوس سوار هم به صورت تصادفی، از بین یارانه های ذکر شده در موارد قبل پرداخت می شود!

هواپیما ، قطار درجه یک و خودروهای خارجی : این قدر پول دارید که با این وسایل ایمن سفر می کنید آن وقت یارانه سفر هم می خواهید؟ عمرا! تازه از ماه آینده یارانه خودتان هم قطع می شود!

ب- نمایشنامه کوتاه خانوادگی:

زن: مرد پاشو یه کاری بکن ... الان سه ماهه بیکاری! اجاره خونه عقب افتاده ؛ بچه‌ها رخت و لباس می خوان ... تو یخچال دیگه هیچی نداریم...

مرد: چی کار کنم خانم؟ دیدی که؟ هر جا رفتم می گن فعلا استخدام نداریم... بازار کساده!

زن: بازار کار کساده ؛ بازار یارانه سفر که رو به راهه ... برو یه پولی از یکی از دوستات قرض بگیر، ماشین رو پر بنزین کن بریم چالوسی ، شیرازی ، اصفهانی، کیشی ... یه چند شب تو هتل چهار ستاره اقامت کنیم، بلکه یارانه سفر گره از کارمون باز کرد ... پاشو مرد ... پاشو تا این رو هم مثل یارانه قبلی قطع نکردن!

ج- اخباری که بزودی تیتر جراید خواهد شد:

یارانه سفر پر سفرها قطع خواهد شد!

شایعه پرداخت یارانه سفر برای مسافرت به آنتالیا به شدت تکذیب شد!

رفتن به پارک سر کوچه و بلال خوردن مسافرت نیست، یارانه هم ندارد!

قانون یارانه سفر ، عطف به ما سبق نمی شود ؛ بخواهیم به مارکوپولو یارانه سفر بدهیم به بقیه چیزی نمی رسد!

دیگر پشت سر مسافر گریه شگون نداره، چون یارانه سفر داره!

د- یک کاندیدای احتمالی انتخابات آینده:

این همه خستگی راه برای چندرغاز یارانه سفر؟ من برای رفتن تون از اتاق پذیرایی به اتاق خواب یا از حیاط منزل‌تون به سالن یا از سالن به آشپزخونه یا از آشپرخونه به سایر نقاط منزل هم یارانه می‌دم ... جون مادرتون به من رای بدین ... خب؟!

علی زراندوز

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها