تازه‌ترین برنامه صبحگاهی شبکه سه «حالا خورشید» نام دارد که به تهیه‌کنندگی و اجرای رضا رشید‌پور از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از این شبکه به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۹۰۰۳۷۲

به گزارش جام‌جم، این برنامه از بخش‌های متنوعی تشکیل شده که از آن جمله می‌توان به بخش خبری و گفت‌وگو اشاره کرد. رشیدپور تقریبا 15 سال پیش اجرای یک برنامه صبحگاهی در شبکه یک را به عهده داشت و این دومین باری است که به عنوان مجری یک برنامه صبحگاهی در تلویزیون ظاهر می‌شود.

وی از این اتفاق اظهار رضایت کرده و معتقد است برای بازگشت به تلویزیون چه چیزی بهتر از یک برنامه صبحگاهی!

یک مجله خبری

بر اساس توضیحات رشید‌پور، تحلیل و بررسی روزنامه‌های هر روز و بخصوص اخبار ورزشی یکی از بخش‌های اصلی این برنامه است. همچنین این برنامه هر روز یک مهمان ویژه دارد که از آنها با یک گفت‌وگوی متفاوت استقبال می‌کند.

رشید‌پور می‌گوید: این گفت‌وگو شبیه گفت‌وگوهای برنامه صفر صفر است که در ایام نوروز اجرا کردم و حتما در آنها سوالات چالشی هم خواهیم داشت.

وی «حالا خورشید» را یک برنامه صبحگاهی دانست که تلاش می‌کند در فضایی جذاب، شاد، رنگین و پرتحرک مخاطبانش را برای شروع یک روز خوب آماده کند.

رشید‌پور معتقد است این برنامه با سایر برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون تفاوت دارد و به عبارتی نمونه‌ای از یک مجله خبری است که می‌کوشد اطلاعات لازم را در آغاز یک روز در اختیار مخاطبانش قرار دهد و البته از چالش هم بی‌بهره نیست.

چالش از نوع شفاف

کارنامه مجری برنامه «حالا خورشید» پر از گفت‌وگوهای چالشی است و این‌بار نیز رشیدپور سوالات چالشی برای مهمانانش در نظر گرفته است.

این مجری باسابقه تلویزیون درباره شیوه چالش در برنامه «حالا خورشید» گفت: قرار نیست سوالات چالشی اصل و اساس برنامه ما باشد، اما به هر حال مخاطب از برنامه‌های من پیش‌زمینه‌ای از چالش در ذهن دارد و از من توقع شنیدن سوالات معمولی و پیش پا افتاده را ندارد. بنابراین می‌توانم بگویم این برنامه بیشتر درصدد شفاف‌سازی است و از این بابت شاید به «شب شیشه‌ای» شباهت داشته باشد.

رشیدپور تاکید کرد: ما در این برنامه با مردم روراست هستیم و مشکلات و رویدادها را به صورت شفاف مطرح می‌کنیم.

نمره به مسئولان

برنامه «حالا خورشید» در کنار بخش‌های مختلف، فرصتی فراهم می‌کند تا چهره‌ها و مسئولان بتوانند از کارنامه و عملکرد خودشان دفاع کنند.

این مجری صدا و سیما با اشاره به فرم معمول برنامه‌های صبحگاهی بیان کرد: معمولا در برنامه‌های صبحگاهی مسائل و مشکلات طرح می‌شود. این اتفاق در برنامه «حالا خورشید» هم رخ می‌دهد، اما به شیوه دیگری. قرار است این برنامه فرهنگی هنری باشد و به مردم برای کار، موفقیت و زندگی بهتر انرژی و انگیزه بدهد.

به گفته رشید‌پور، در این برنامه مسئولان مهمان برنامه هستند و درباره مسائل مردم صحبت می‌کنند؛ اما این بخش همیشگی نیست.

وی توضیح داد: در برنامه بخشی به نام کارنامه داریم که در آن مخاطبان برنامه به برخی رویدادها و شخصیت‌ها نمره می‌دهند. این بخش از برنامه گاهی چهره یک شخصیت فرهنگی، هنری یا سیاسی است که در طول هفته مردم به او نمره می‌دهند و در انتهای هفته میزبان او هستیم تا از کارنامه‌ و عملکردش دفاع کند. به طور مثال ممکن است مردم به یک وزیر نمره 14 بدهند و او در پایان هفته به برنامه آمده و از عملکرد خود سخن بگوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها