وزیر دفاع عربستان و جانشین ولی‌عهد این کشور گفت: وارد پایگاه‌های هوایی ارتش عربستان می‌شویم و شاهد زمینه مرمر و دیوارهای تزئین شده هستیم و کیفیت پایگاه‌های نظامی ما در حد هتل‌های 5 ستاره هستند در حالی که کارایی ندارند و این یک ایراد بزرگ است.
کد خبر: ۸۹۸۸۲۵
پایگاه‌های نظامی ما مثل هتل 5 ستاره هستند اما کارایی ندارند

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد بن سلمان» در گفت‌وگو با شبکه «العربیه»، با اشاره به اینکه کشورش سومین کشور در جهان از نظر میزان هزینه‌های نظامی است گفت آبا با عقل جور در می‌آید که ما با این جایگاه صنعت نظامی نداشته باشیم و در جایگاه بیستم ارتش‌های جهانی باشیم؟

بر اساس این خبر بن سلمان گفت طرح چشم انداز 2030 رویکرد این کشور به منظور توسعه اقتصادی در 15 سال آینده را مشخص می‌کند و شرکت نفتی آرامکو بخش کلیدی این طرح به شمار می‌رود.

وزیر دفاع عربستان و رئیس صندوق توسعه اقتصادی این کشور گفت شفافیت یکی از فواید عرضه بخشی از سهام آرامکو به عموم است زیرا عدم شفافیت تا کنون مردم این کشور را آزار داده بود.

وی ادامه داد عرضه 5 درصدی سهام آرامکو یکی از بزرگترین اقدامات در عرضه عمومی سهام در سراسر جهان خواهد بود و گفت باید به این مسأله توجه کرد که آرامکو برای برخی از جایگاه بالایی برخوردار است؛ این مسأله خطرناک است که آرامکو به قانون اساسی کشور تبدیل شود.

بن سلمان ادامه داد که عبدالعزیز پادشاه موسس خاندان آل سعود این پادشاهی را بدون وجود نفت تأسیس کرده است و وجود اعتیاد به نفت در این کشور باعث شده بخش‌‌های دیگر اقتصادی در عربستان فلج شود.

وی افزود عرضه سهام آرامکو به عموم باعث می‌شود درآمد عربستان به جای اینکه از نفت تأمین شود از سرمایه گذاری تأمین شود و در آینده شرکت آرامکو به یک شرکت هلدینگ (سهامی) تبدیل خواهد شد تا پروژه‌ها به این شرکت‌ها منتقل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
-
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
۰
۰
جوكهای جالبی بود پسر شاه .! مگر عربستان بدون نفت هم می تواند صنعت و اقتصاد داشته باشد ؟!!

نیازمندی ها