المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند. ایران نیز مانند سال‌های پیش در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد. بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۱

روزبهانی؛ تنها نماینده بوکس

نخستین سهمیه المپیک ایران در راه ریو توسط احسان روز‌بهانی در بوکس به دست آمد، اما بوکس هنوز در گرفتن سهمیه بیشتر ناکام است. ماه بهمن‌ سال 93 بود که احسان روزبهانی سهمیه المپیکی شدن خود را در رقابت‌های بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان گرفت و نخستین ورزشکار ایرانی المپیک ریو لقب یافت. او توانست با وجود مصدومیت بینی، در مرحله یک‌‌چهارم نهایی لیگ نیمه‌حرفه‌ای جهان در بلغارستان روی رینگ برود و با شکست حریف خود، راهی المپیک ریو شود.

پس از آن، تلاش تمام بوکسورها برای گرفتن سهمیه بی‌نتیجه ماند در حالی که بوکس ایران در المپیک 2012 لندن چهار سهمیه داشت. یکی از میدان‌های اصلی کسب سهمیه برای بوکسورها رقابت‌های انتخابی در چین بود که تمام بوکسورهای ایران نتوانستند کاری کنند و دست خالی از رینگ چین بازگشتند.

بوکسورهای ایران تا چندی دیگر در آخرین آوردگاه جهانی کسب سهمیه حاضر می‌شوند که با وجود رقبای جهانی کار سختی دارند. با وجود آسیب دیدگی جاسم دلاوری و کار سخت دو بوکسور دیگر در بوکس حرفه‌ای نیز نباید توقع چندانی داشت.

در این میان، روزبهانی تمرینات سختی را پشت‌سر می‌گذارد و با توجه به فشار تمریناتی که در ماه‌های اخیر تحمل کرده و پیشرفت‌هایی که در مسابقات اخیر از خود نشان داده، این امید می‌رود که بوکس با وجود تعداد سهمیه‌های کم بتواند شانس مدال داشته باشد زیرا احسان روزبهانی آماده و صاحب عنوان در بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان این امید را به وجود آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها