جستجوگر گوگل برای هر کاربر استفاده‌کننده از رایانه و بخصوص افرادی که به اینترنت دسترسی دارند کاملا شناخته شده و نامی آشناست.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۲

اگر از کاربران همیشگی این جستجوگر باشید و از ترفندها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد نیز مطلع باشید، مطمئنا می‌دانید گوگل علاوه بر خدمات جستجو که اصلی‌ترین خدمت این موتور جستجوگر به‌شمار می‌رود، خدمات بی‌نظیر دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از این خدمات همچون تبدیل واحد، ماشین‌حساب، نمایش زمان در شهرها و کشورهای مختلف و نمایش وضعیت آب‌و‌هوا بارها در مطالب متعدد منتشر شده و روش استفاده از آنها در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این میان برخی امکانات دیگر نیز در گوگل نهفته است که شاید هنوز با آنها آشنا نشده باشید و به همین علت قصد داریم در این ترفند شما را با برخی از این گزینه‌های ناشناخته آشنا کنیم.

تاس گوگلی: تاس گوگل را دیده‌اید؟ گوگل به یک تاس شش وجهی مجهز است که با تایپ فرمان «roll a die» یا «roll a dice» فراخوانی شده و به‌صورت کاملا اتفاقی یکی از وجه‌‌ها را برای شما نمایش می‌دهد. چنانچه به هر دلیلی می‌خواهید تاس بیندازید و تاسی در اختیار ندارید، کافی است عبارت roll a die را در گوگل تایپ کنید و منتظر چرخش تاس و نتیجه آن باشید. پس از به‌نمایش درآمدن نتیجه نیز می‌توانید با انتخاب گزینه‌ Roll it درخواست انداختن مجدد تاس را صادر کنید.

شیر یا خط به سبک گوگل: علاقه‌مندان فوتبال بخوبی می‌دانند داور پیش از شروع بازی با پرتاب سکه‌ای به هوا و مشخص کردن برای پایین آمدن سکه، اولویت در اختیار داشتن توپ یا زمین را بین دو تیم مشخص می‌کند. همین عملیات ساده آن قدر کار راه‌انداز است که جستجوگر گوگل نیز برای مواقعی که سکه‌ای در اختیار ندارید این قابلیت را در خود جای داده است. کافی است در کادر جستجوی گوگل عبارت «flip a coin» را تایپ کنید تا پرتاب سکه انجام شده و جهت خط (Tails) یا شیر (Heads) برای شما نمایش داده شود. پس از استفاده از این ترفند نیز با کلیک مجدد روی گزینه‌ Flip it می‌توانید عملیات پرتاب سکه را تکرار کنید.

صدای حیوانات برای کودکان: یکی دیگر از امکانات جدیدی که جستجوگر گوگل در خود جای داده است پخش صدای برخی حیوانات همچون گوسفند، شیر، فیل، خروس، میمون، گربه و... است. اگر کودکی دارید که بی‌تابی می‌کند و برای سرگرم کردن آن وسیله‌ای برای پخش صدای حیوانات را جستجو می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم با تبلت، تلفن همراه یا رایانه خود به جستجوگر گوگل مراجعه کرده و عبارت «Animal sounds» را جستجو کنید. پس از جستجو به‌دنبال این عبارت، مجموعه‌ای از حیوانات به‌همراه تصاویر برای شما نمایش داده شده و با کلیک روی هرکدام از آنها صدای آن حیوان پخش می‌شود.

تبدیل عدد به حروف: این ترفند ممکن است برای خیلی از کاربران کاربرد داشته باشد و به احتمال زیاد بسیاری از کاربران نیز از وجود چنین قابلیتی در جستجوگر گوگل بی‌اطلاع هستند. امروزه بسیاری از شرکت‌ها و حتی کاربران ممکن است نیازمند تبدیل عدد به حروف در زبان انگلیسی باشند و انجام این عملیات برای بسیاری از کاربران کمی دشوار است. چنانچه شما نیز به‌دنبال روش یا ابزاری برای تبدیل اعداد انگلیسی به حروف هستید (به‌عنوان مثال می‌خواهید مبلغ پیش‌فاکتور یا فاکتور در زبان انگلیسی را به حروف نیز درج کنید) کافی است عدد مورد نظر را در کادر جستجوگر گوگل وارد کرده و در مقابل آن عبارت English = را تایپ کنید.

به‌عنوان مثال چنانچه بخواهید عدد 7.235.625 را به حروف درج کنید کافی است عبارت زیر را در جستجوگر گوگل وارد کنید:

English =

به محض وارد کردن این عبارت معادل حرفی آن به‌صورت زیر برای شما نمایش داده می‌شود:

= 7 235 625

Seven million two hundred thirty -
five thousand six hundred twenty -five

تماس رایگان با تلفن‌های ثابت و همراه در جهان

وقتی در سایت‌های مختلف، سرویس تماس رایگان با دیگر کشورها را مشاهده می‌کنیم، باتوجه به هزینه‌های بالایی که انجام این کار به‌همراه دارد، ناخودآگاه گمان می‌کنیم این سرویس‌ها فقط برای تبلیغات راه‌اندازی شده‌ و در واقعیت چنین خدماتی را به کاربران ارائه نمی‌کنند. این حدس و گمان‌ها در موارد زیادی صحیح است ؛ زیرا یکی از ترفندهای سایت‌های حاوی بدافزار و کدهای مخرب استفاده از نیاز کاربران و پاسخگویی کاذب به این نیازهاست. پس در صورت مواجهه با چنین سایت‌هایی توصیه می‌کنیم گول نخورید و پیش از استفاده از این سرویس یا کلیک روی بخش‌های مختلف و عضویت در سایت، تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. در ادامه چنانچه قصد دارید به‌صورت کاملا رایگان با تلفن‌های ثابت و همراه در بسیاری از کشورها مکالمه کنید، استفاده از این ترفند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای استفاده از این ترفند نیازی به عضویت در سایت نخواهید داشت و نصب نرم‌افزار اضافه نیز به شما تحمیل نمی‌شود. همچنین توجه داشته باشید نرم‌افزارهایی همچون واتس‌آپ و وایبر، قابلیت تماس تلفنی با دیگر کاربران متصل به اینترنت که این نرم‌افزارها را نیز روی دستگاه خود نصب کرده‌اند در اختیار شما قرار می‌دهند ؛ اما با استفاده از سرویس زیر قابلیت برقراری تماس با خطوط زمینی تلفن ثابت و تلفن همراه در اختیار شما قرار می‌گیرد و مخاطب شما نیازی به دسترسی به اینترنت یا نرم‌افزارهای نامبرده ندارد.

1 ـ با استفاده از مرورگر کروم یا اپرا در رایانه، تلفن همراه یا تبلت خود به این سایت مراجعه کنید:

http://www.poptox.com

2 ـ در میان صفحه، تصویری از تلفن همراه را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید پس از انتخاب کشور مقصد، شماره تلفن موردنظر را در فرمت صحیح و به کمک شماره‌گیر به‌نمایش درآمده روی صفحه وارد کرده و در پایان روی Call کلیک کرده‌‌/‌‌فشار دهید.

3 ـ چنانچه برای اولین بار روی گزینه تماس فشار دهید پیغامی مبنی بر صدور مجوز دسترسی به میکروفن دستگاه هوشمند یا رایانه برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه موافق، این مجوز را صادر کرده و کمی صبر کنید تا عملیات شماره‌گیری آغاز و ضمن نمایش عبارت Phone Ringing، صدای بوق انتظار برای برقراری تماس شنیده شود.

4 ـ چنانچه مخاطب شما گوشی را بردارد تماس برقرار شده و می‌توانید براحتی و بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافه، با او مکالمه کنید.

نکته: ممکن است برقراری تماس با برخی کشورها با این سرویس امکان‌پذیر نباشد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که باتوجه به هزینه‌های ارائه این سرویس برای مسئولان آن، محدودیت دو دقیقه‌ای در هر تماس منظور شده و شما می‌توانید از یک دستگاه در هر روز پنج تماس دو دقیقه‌ای داشته باشید. به‌عبارت دیگر پس از ده دقیقه مکالمه در هر روز باید تا روز بعد صبر کنید یا از سرویس خریداری اعتبار در آن بهره‌مند شوید. شما می‌توانید از هریک از دستگاه‌های خود اعم از رایانه، تلفن همراه و تبلت به‌صورت مجزا و رایگان در هر روز ده دقیقه مکالمه داشته باشید.

استخراج صوت از ویدئو با VLC

گاهی ممکن است به استخراج فایل صوتی از یک فایل ویدئویی نیاز داشته باشید و در این شرایط اولین راهکاری که به ذهن کاربران می‌رسد استفاده از نرم‌افزارهای میکس و مونتاژ فایل‌های ویدئویی یا مبدل‌های صوتی و تصویری است؛ اما همان‌طور که می‌دانید این نرم‌افزارها در مواردی حجم زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و این در حالی است که نرم‌افزار معروف VLC با کاربران بسیاری که در سراسر دنیا به خود اختصاص می‌دهد، ممکن است جزو نرم‌افزارهای نصب شده روی رایانه شما باشد. آیا می‌دانید این نرم‌افزار که وظیفه اصلی آن پخش انواع فایل‌های صوتی و تصویری است امکانات متعدد دیگری از جمله تبدیل فرمت‌ها و استخراج صوت از فیلم‌های ویدئویی موردنظر شما را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد؟

برای استفاده از این قابلیت می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1 ـ نرم‌افزار VLC media player را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی Media روی Convert/Save کلیک کنید. (می‌توانید از میانبر Ctrl+R نیز کمک بگیرید)

2 ـ در پنجره به‌نمایش درآمده تب File را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه‌ Add فایل‌های ویدئویی موردنظرتان را در برنامه فراخوانی کنید.

3 ـ روی کلید Convert کلیک کرده یا کلید میانبر Alt+O را فشار دهید.

4 ـ حالا پنجره‌ تبدیل فایل برای شما باز شده و ‌باید از بخش Profile یکی از پروفایل‌های صوتی همچون Audio -MP3 را انتخاب کنید.

5 ـ در پایان با کلیک روی Browse در بخش Destination، محل ذخیره‌سازی فایل صوتی استخراج شده را نیز مشخص کرده و روی Start کلیک کنید تا عملیات استخراج فایل صوتی و تبدیل آن به فرمت MP3 اجرا شود.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها