تقابل وزارت کشاورزی و سازمان حمایت

گرانی برنج به هیچ‌کس مربوط نیست!

در حالی ‌که وزیر جهادکشاورزی وجود دلالان و به نوعی جوسازی عده‌ای سودجو را دلیل گرانی اخیر برنج می‌داند، معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت محصولات زراعی را نحوه تامین براساس آمار دقیق تولید و واردات اعلام می‌کند و می‌گوید که این موضوع براساس قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی، به‌عهده وزارت جهادکشاورزی است.
کد خبر: ۸۹۷۳۵۰

مصیب محمدیان‌شمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی، تمام وظایف مربوط به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تنظیم بازار در این خصوص به‌عهده وزارت جهادکشاورزی است.

وی فضای ایجاد شده برای ورود حلقه مازاد به شبکه‌های توزیع محصولات کشاورزی را دلیل تشدید کمبود نقدینگی کشاورزان دانست. محمدیان‌شمالی درعین حال بیان کرد: عواملی مانند وجود شبکه سنتی توزیع و نبود برندسازی مناسب در برنج داخلی که بنا بر تکالیف قانونی از وظایف وزارت جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی است و تشکیل و تقویت نشدن تشکل‌های تولیدی و توزیعی قوی باعث ایجاد چنین فضای مناسبی برای ورود حلقه مازاد به شبکه‌های توزیع محصولات کشاورزی شده است.

به گزارش ایسنا، در بازار شب عید برنج تنها محصول خوراکی بود که با نوسان قیمت مواجه شد و وزارت جهادکشاورزی نیز نسبت به آن اعتراض داشت و به گفته معاون این وزارتخانه، دلالان عامل گرانی برنج شده‌اند زیرا هیچ کمبودی در بازار نداریم و قیمت منطقی هر کیلوگرم برنج باید حداکثر 8000 تومان باشد. همچنین وزیر جهادکشاورزی تصریح کرده که این وزارتخانه مسئولیتی در قبال گرانفروشی برنج در مغازه‌های سطح شهر ندارد. به گفته حجتی، اگر در بازار داخل گرانفروشی می‌شود مسئولیت آن با وزارت جهادکشاورزی نیست و فقط مسئولیت تنظیم تراز تولید، واردات و تقاضا با این وزارتخانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها