دکتر سرافراز در جلسه شورای معاونان سازمان تاکید کرد

تبیین مصادیق اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی

نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نشانگر اهمیت تلاش مضاعف در این حوزه است که رسانه‌ها و بخصوص رسانه‌ملی باید در تبیین موضوع و مطالبه‌گری آن به نمایندگی از جامعه بپردازند تا آنچه به‌عنوان اقدام و عمل مورد تأکید بوده است، تحقق یابد.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۹

در جلسه شورای معاونان سازمان در بیست‌ و ‌چهارم فروردین، موضوع اصلی شورا به اقتصاد مقاومتی و نقش رسانه در تحقق آن اختصاص یافت. در این جلسه، دکتر محمد سرافراز، رئیس رسانه ‌ملی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در برون‌رفت جامعه از مشکلات، تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و این که رسانه ‌ملی چه باید کند که موضوع به اقدام و عمل در سطح جامعه و تمامی نهادها و سازمان‌ها منجر شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به این که موضوع اقتصاد مقاومتی، سومین سالی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شود و مورد تأکید ایشان قرار گرفته است، گفت: زمینه‌های گفتمانی آن در این سال‌ها انجام شده و لذا باید از حوزه حرف خارج و به عمل منجر شود. رئیس رسانه ملی یادآور شد: اصل موضوع برای مردم پذیرفته شده است، بنابراین باید تلاش کرد زمینه عملیاتی شدن موضوع محقق شود.

دکتر سرافراز تصریح کرد: صداوسیما باید در حوزه اقدام و عمل به‌طور جدی ورود پیدا کند و در تبیین موضوع و کمک به دولت که بتواند این موضوع را به‌طور عملیاتی جلو ببرد، همّت مضاعف کند.

راه‌اندازی کمپین رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: ضرورت دارد تمامی حوزه‌های رسانه ملی نسبت به عملیاتی‌کردن محورهای اقتصاد مقاومتی، اقدام کنند؛ از جمله این که شورای اقتصاد به‌عنوان شورای فراگیر رسانه ‌ملی با برنامه‌ریزی ذیل سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ها و اقدامات حوزه‌های پیام را به‌صورت جداول زمان‌بندی شده و کنداکتور اجرایی، مشخص و نتایج را پیگیری کند. وی در ادامه با اشاره به ماموریت حوزه‌های برنامه‌ساز تصریح کرد: این حوزه‌ها باید با تولید ویژه‌برنامه‌های مناسب، به برجسته‌سازی برخی از موضوعات متنوع و متکثر مرتبط با اقتصاد مقاومتی به‌منظور نهادینه‌سازی این مهم بین مردم و مسئولان بپردازند. رئیس سازمان با توجه به ضرورت شکل‌گیری کمپین رسانه‌ای در موضوع اقتصاد مقاومتی، گفت: رسانه ملی باید به‌منظور ارتقای اثربخشی پیام و ایجاد تحرک در جامعه و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی، نسبت به تشکیل کمپین واحد رسانه‌ای در مباحثی مانند تولید ملی، کالای ایرانی و... اقدام کند.

معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان موفق

دکتر سرافراز تصریح کرد: حوزه‌های برنامه‌ساز به‌منظور تشویق تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و با بهره‌گیری از قالب‌های متنوع، جذاب و مخاطب‌پسند، مانند مسابقات چندمرحله‌ای، به شاخص‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی بپردازند.

وی با اشاره به نقش نخبگان در تحقق اقتصاد مقاومتی و برجسته‌سازی شایسته این نقش، معرفی تولیدکنندگان و کارآفرینان موفق در شهرها و روستاهای کشور را از دیگر ماموریت‌های حوزه‌های برنامه‌ساز دانست.

آسیب‌شناسی موانع تحقق اقتصاد مقاومتی

دکتر سرافراز، دعوت از کارشناسان خبره و تولید برنامه‌های گفت‌و‌گومحور را با هدف تشریح و تبیین مبانی و مزیت‌های اقتصاد اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و نقد روش‌ها و نظریات متکی به اقتصاد غربی و تاثیرات سوء آن در اقتصاد کشور را ضروری برشمرد. وی افزود: حوزه‌های برنامه‌ساز با تولید برنامه‌های گفت‌و‌گومحور و چالشی، باید موانع تحقق اقتصاد مقاومتی مانند قوانین میانبر، قاچاق کالا، واردات بی‌رویه، اشکالات نظام بانکی و... را نقد و آسیب‌شناسی کنند و مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی اعم از ایجاد اشتغال پایدار، پیشرفت در فناوری تولید، تقویت تولید داخلی، افزایش بهره‌وری، مدیریت مصرف، حمایت همه‌جانبه از صادرات کالا و... را تبیین کنند.

رئیس رسانه ملی، پیگیری و مطالبه وعده‌های دولتمردان و مسئولان دستگاه‌های مختلف در راستای امیدآفرینی در جامعه و تشویق اقدامات عملی و موثر مسئولان را از دیگر وظایف حوزه‌های برنامه‌ساز برشمرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها