عربستان با کارنامه سیاه تجاوز به یمن حق اظهارنظر درباره ایران را ندارد

واکنش رئیس قوه قضاییه به بیانیه ضد ایرانی اجلاس استانبول

جلسه اختتامیه سازمان همکاری اسلامی در استانبول، سرانجام درحالی به پایان رسید که در بیانیه پایانی آن، 5 بند با اعمال فشارهای عربستان سعودی ضد ایران و مقاومت گنجانده شده است.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۷
بندهای ضد ایرانی اجلاس استانبول

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در این بیانیه علاوه بر مطرح شدن بندهایی ضد جمهوری اسلامی ایران، ادعاهایی نیز علیه حزب الله لبنان عنوان شده است.

- در این بیانیه ادعا شده است که ایران در حال دخالت در کشورهای منطقه و چندین کشور دیگر در دنیا مانند یمن، سوریه، بحرین و سومالی است.

- دریکی دیگر از بندهای گنجانده شده در این بیانیه پایانی، از ایران خواسته شده است حسن همجواری را رعایت کرده و از دخالت در امور دیگر کشورها خودداری کند.

- عربستان همچنین در این بیانیه بندی را برای محکوم کردن ماجرای سفارتخانه ریاض در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد گنجانده است.

- در این بیانیه طبق خواست مسؤولان سعودی مواضع ایران در خصوص اعدامهای صورت گرفته در عربستان محکوم شده است. در این بیانیه از افراد اعدامی در عربستان به عنوان "تروریست" یاد شده است. این درحالی است که یکی از این اعدامی ها "آیت الله نمر باقر النمر" روحانی برجسته عربستانی است که تنها جرم او مخالفت با آل سعود بود. اعدام این روحانی برجسته عربستانی در آن زمان با واکنش و اعتراضهای گسترده بین المللی همراه شد.

- یکی دیگر از بندهای گنجانده شده در این بیانیه علیه حزب الله لبنان است؛ که کاملا همسو با مواضع قبلی عربستان در شورای همکاری و اتحادیه عرب ضد مقاومت می باشد. در این بند ادعا شده است که حزب الله لبنان در حال "اقدامات تروریستی در سوریه، بحرین، کویت، یمن" است!

منبع:العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
ایرانی
-
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
۰
۰
نادان ها!! الان چه كسانی در یمن حضور نظامی دارند ؟ چه قوم وحشی در سوریه و عراق جنایت می كند ؟ از یك مشت سعودی نادان و طرفداران نادانترش انتظاری بیش از این نیست . ایران اصلا نباید در این كنفرانس شركت می كرد .
ایران
-
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
ایران اصلا نباید در این كنفرانس شركت می كرد
محمد
-
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
۰
۰
عربستان و كشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس اصلی ترین و بدترین دشمن این ملت و كشور هستن...
غیرتی
-
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
۰
۰
شركت ایران در سطح ریاست جمهوری در این اجلاس ضد ایران از اساس اشتباه بود و بهتر بود آقای روحانی در جایی كه پادشاه سفاك عربستان و وهابیون حامی داعش در آنجا حضور داشتند حاضر نمی شد.
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
۰
۰
مشكل اینه كه ایران جلوی نقشه خاورمیانه جدید امریكا رو گرفته همین كشورهای عربی هم مثل مسخ شده ها دارند به فرمان رییس بزرگ نقش ایفا میكنند
رحیمی
-
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
۰
۰
...در چنین اجلاسهایی نباید در سطح عالی شركت كرد. گرچه این اجلاسها پشیزی ارزش ندارد و اونا فقط خودشونا سرگرم می كنند.
سعید
-
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
۰
۰
سلام.جای تاسف است كه دولتمردان ما پیش بینی چنین نشست ضد ایرانی را نكرده ودراین اجلاس شركت نمودند اگر این اجلاس باهمین جوسیاسی درایران بود آیا عربستان وتركیه درسطح عالیترین مقام سیاسی شركت می نمودند؟!!!!جام جم آنلاین هم بایستی اتفاقات وحاشیه های این كنفرانس رابدون ملاحظه سیاسی به اطلاع مردم برساند.ایرانی متعصب وغیور است وبی اعتنایی وبی ادبی سیاسی رابه هرعلتی وازسوی هركشوری برنمی تابدتاچه رسد به جنایتكاران كثیف ائتلاف شوم عبری ،عربی وتركیه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها