شب سخت رئال‌مادرید و منچسترسیتی به لطف درخشش فوق ستاره‌ای به نام رونالدو و شم گلزنی دی‌بروین بلژیکی به یکی از به یادماندنی‌ترین شب‌های تاریخ این دو باشگاه تبدیل شد. طوری که زیدان آن را بهترین شب دوران مربیگری خود دانست و پیگیرینی از شانس بالای قهرمانی تیمش گفت.
کد خبر: ۸۹۵۶۴۱

به گزارش جام‌جم، رئال‌مادرید که در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر ولفسبورگ تیم رده هشتمی بوندس‌لیگا به شکست 2 بر صفر تن داده بود، در این دیدار به پیروزی حداقل 3 بر صفر نیاز داشت تا به وسیله یک حریف متوسط از دور رقابت‌ها کنار نرود؛ نتیجه‌ای که به لطف هنرنمایی رونالدو و هت‌تریک او رقم خورد و تیم آلمانی از رویایش یعنی زدن یک گل به رئال و تنگ کردن عرصه بر شاگردان زیدان باز بماند.

در دیگر دیدار این شب، جدال ستارگان متعدد منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن را در حالی سیتی با یک گل به سود خود خاتمه داد که در دیدار رفت دو تیم به تساوی 2 بر 2 بسنده کرده بودند. دی بروین یکی از ستارگانی که بلژیک را در جمع تیم‌های بالانشین رده‌بندی فیفا نشانده است با زدن تک گل این بازی، ورزشگاه اتحاد را منفجر کرد؛ این تیم برای نخستین بار در تاریخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید!

زیدان و رونالدو به وجد آمدند

زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال‌مادرید در پی پیروزی 3 بر صفر تیمش برابر ولفسبورگ گفت: کارمان را بخوبی انجام دادیم، هرچند کار ساده‌ای نبود. به بازیکنانم و کاری که کردند خیلی افتخار می‌کنم. شب فوق‌العاده‌ای بود و به چیزی که ‌دنبالش بودیم، رسیدیم. کریستیانو رونالدو بار دیگر ثابت کرد که بهترین بازیکن جهان است. او البته به هم‌تیمی‌هایش هم نیاز دارد و برای همین باید از آنها و کاری که با یکدیگر انجامش دادند، صحبت کنم. کریس اما بازیکن خاصی است، چون هر بازیکنی نمی‌تواند در هر بازی سه گل به ثمر برساند.

وی افزود: این بهترین شب مربیگری من بود. بازیکنانم پس از نتیجه‌ای که در بازی رفت رقم خورد، در این دیدار عالی بودند. می‌دانم مربیگری می‌تواند چقدر دشوار باشد. تیم خوبی در اختیار دارم و همچنان در حال یادگیری و تجربه‌اندوزی هستم.

کریس رونالدو نیز در پایان بازی گفت: مشخص بود که این تیم را شکست خواهیم داد، این تیم در بازی رفت هم با ناداوری مشخص و تاریخی در لیگ قهرمانان اروپا ما را شکست داده بود و در بازی برگشت تفاوت دو تیم مشخص شد؛ تیمی که فقط منتظر تمام شدن بازی بود و توان مقاومت برابر ما را نداشت.

وی ادامه داد: برای یک فصل بد، این یک بازی خیلی خوب بود و از این بابت بسیار خوشحالم. هدف اصلی من مسلما قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست و از این مرحله به بعد، کار فوق‌العاده سخت خواهد بود.

جالب این‌که دیتر هکینگ، سرمربی ولفسبورگ هم رئال را شایسته این پیروزی دانست و گفت: در دو دیدار رفت و برگشت نتوانستیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم و براساس عملکردمان شایسته راهیابی به دور بعد نبودیم. گل اول رئال روی لو دادن توپ از جانب ما به ثمر رسید. باید بهتر دفاع می‌کردیم و در شرایطی که فقط به یک گل برای صعود نیاز داشتیم به این هدف نرسیدیم. به‌هر حال به رئال‌مادرید بابت صعودش تبریک می‌گویم، چون تیم بهتری بود.

خوشحالی پیگیرینی و کنایه بلان

مانوئل پیگرینی، سرمربی شیلیایی منچسترسیتی پس از برد یک بر صفر تیمش برابر پاریسی‌ها گفت: به دلیل فصول متفاوتی که در این رقابت‌ها داشته‌ایم، انتقادات فراوانی شنیده‌ام، اما هر سال نسبت به سال قبل بهتر شده‌ایم. اطمینان دارم که هدف باشگاه منچسترسیتی قهرمانی در لیگ قهرمانان است، قهرمانی در لیگ قهرمانان هدف هر ساله این باشگاه است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

او افزود: این‌که به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده‌ایم بسیار مهم است، چون وظیفه من رساندن تیم به مراحل پایانی رقابت‌های داخلی و اروپایی است. در دو فصل گذشته بدشانس بودیم که در مرحله یک‌هشتم نهایی با بارسلونا روبه‌رو شدیم و به‌همین دلیل نمی‌توانستیم به مراحل بالاتر صعود کنیم. امسال اما ما پیشرفت داشتیم، تیم اول گروهمان شدیم و حالا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرده‌ایم.

این در حالی بود که لوران بلان پس از باخت یک بر صفر تیمش در ورزشگاه اتحاد که منجر به حذف قهرمان فرانسه از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد، میزبان انگلیسی خود را با لفظی کنایه‌آمیز خطاب کرد.

بلان با اشاره به این‌که منچسترسیتی پیش از این فصل، در لیگ قهرمانان اروپا نه تنها به مرحله نیمه‌نهایی بلکه به مرحله یک‌چهارم نهایی هم راه پیدا نکرده بود، گفت: منچسترسیتی باشگاهی مهمان است که به ضیافت تیم‌های بارسلونا، رئال‌مادرید و بایرن‌مونیخ دعوت شده است.

او افزود: در این بازی منچسترسیتی موقعیت‌شناس‌تر و کارآمدتر بود و به همین دلیل هم صعود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها