عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس نهم گفت: هدف اولیه از هدفمندی کاهش مصرف انرژی بود نه اینکه به دنبال میزان حقوق و دریافتی افراد باشیم؛بنابراین برای پیگیری هدف اصلی هدفمندی بهتر است سیاست تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۸۹۵۳۵۴
هدفمندی یارانه ها منحرف شد/ انتقاد از ورود دولت به حریم خصوصی افراد

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به اظهارات برخی از دولتی ها مبنی بر مشکل بودن تشخیص واجدین شرایط حذف یارانه گفت: آیا بهتر و عاقلانه تر نبود به جای اینکه به دنبال شناسایی این افراد و گروهها بوده و مجبور به ورود در زندگی شخصی افراد شویم متناسب با هدف هدفمندی یارانه ها عمل می کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیگیری هدفمندی یارانه ها دچار انحراف شد ادامه داد: هدف اولیه از هدفمندی کاهش مصرف انرژی بود نه اینکه به دنبال میزان حقوق و دریافتی افراد باشیم؛بنابراین برای پیگیری هدف اصلی هدفمندی بهتر است سیاست تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته شود به این معنی که هر کسی انرژی زیادی مصرف کند یارانه نگرفته و یا کمتر بگیرد و بر عکس افرادی که انرژی کمتری مصرف می کنند یارانه بیشتری بگیرند .

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: به این ترتیب هدف هدفمندی محقق شده و ما هم وارد زندگی خصوصی افراد نشده و کشور هم ملتهب نمی شود.

این عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس نهم تصریح کرد: واقعیت این است که دنیا برای پرداخت نکردن یارانه نسبت معکوس انجام داده یعنی برای پرداخت یارانه به سراغ نیازمندان برویم به عنوان مثال به سراغ کمیته امداد و بهزیستی رفته و حقوق آنها را افزایش دهیم و به نوعی پرداخت یارانه محسوب شود.پس از آن به سراغ بدسرپرستان و بی سرپرستان برویم.

وی ادامه داد: به این ترتیب دولت اعلام می کند با شناسایی واجدین اینگونه شرایط به آنها کمک می شود و هر کسی که با این معیارها سازگار است می تواند واجد دریافت یارانه باشد. در غیر این صورت با شیوه فعلی باز عده ای از دسترس دولت دور مانده و نمی توان یارانه آنها را حذف کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم اظهار داشت: با توجه به شرایطی که فعلا عنوان شده است یعنی حذف تجار، بازرگانان، مهندسان و پزشکان همچنین افرادی که سند خانه و یا ماشین از قیمت مشخصی به بالا در اختیار دارند حذف را باید از این جا آغاز کرد.

وی در ادامه انتقادی را نیز در راستای ماجرای هدفمندی یارانه ها به مجلس وارد کرد و گفت: مجلس وارد داستانی شده که نباید می شد؛ قانون هدفنمندی یارانه ها را دائمی کردیم در حالی که بودجه سالیانه است و حداکثر شامل قوانین یکسال می باشد؛بنابراین وقتی بودجه یکساله است هدفمندی هم باید یک ساله می شد.نمی توانیم تعهد چند سال را در قانون بودجه یکسال انجام دهیم.

این نماینده مجلس نهم همچنین با شاره به اینکه مجلس نباید وارد آیین نامه و دستور العمل شود اظهار داشت: آنچه ما تصویب کردیم قانون نبود بلکه ما وارد اجزا شدیم؛ زمانی که افراد واجد شرایط حذف یارانه را در مجلس مشخص کردیم در واقع آیین نامه نوشته ایم که این کار نباید از سوی مجلس انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها