استقلالی‌ها معتقدند می‌توانند پرسپولیس را شکست دهند

خوشبین به دربی

هفته‌ها پیشتازی در لیگ و حضور همیشگی در جمع بالانشینان جدول و نتیجه‌گیری خوب، ذهنیت استقلالی‌ها را در آستانه دربی به این سمت سوق داده که تیمشان می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد و گام بلندی به سوی قهرمانی بردارد.
کد خبر: ۸۹۴۸۵۴

به گزارش جام‌جم، استقلال تهران در شرایطی به استقبال دربی پایتخت رفت که در پیش‌درآمد دربی یعنی جدال با سپاهان به تساوی بدون گل و تقسیم امتیازات رضایت داد تا با وجود کسب سومین مساوی پیاپی با رسیدن به امتیاز 43 با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، رتبه دوم را از رقیب دیرینه پس بگیرد. آبی‌های پایتخت گرچه در 9 بازی اخیر خود فقط دو بار به پیروزی رسیده‌اند و شیوه بازی آنها چنگی به دل نمی‌زند، اما منتقدان و موافقان پرویز مظلومی معتقدند این تیم مجموعا در بعد نتیجه‌گیری بد کار نکرده است چرا که با دو باخت کمترین تعداد باخت را تا هفته بیست‌و‌پنجم لیگ دارد. خط دفاعی این تیم به لطف دروازه‌بان مجربی به نام مهدی رحمتی با 19 گل خورده دومین خط دفاعی موفق و خط حمله آن نیز با 33 گل زده دومین خط حمله موفق تا اینجای کار بوده است. این آمار و ارقام نشان می‌دهد آبی‌های پایتخت در هر صورت تیم توانایی دارند و مطمئنا رقابت این تیم با دیگر مدعیان از جمله پرسپولیس در هفته‌های آتی جدی‌تر و نفسگیرتر دنبال خواهد شد.

درباره شیوه بازی این تیم هرچند پرویز مظلومی هیچ وقت زیر بار بد بازی کردن تیمش تا اینجای کار نرفته، با این حال او پس از دیدار با سپاهان این نکته را پذیرفت و گفت: فرصت‌هایی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. بچه‌های ما فقط فکر بازی بعدی و تقابل با پرسپولیس بودند و تمرکزی در این بازی نداشتند.

او افزود: بازی خوب و پربرخورد و سرعت بازی بالا بود و متاسفانه فقط گل نداشت که زیبایی بازی بیشتر شود. سپاهان آمده بود که نبازد و با دفاع فشرده، روی ضد حملات فرصت داشت. در مجموع این بازی برای هر دو تیم سنگین بود و به نظرم سرعت لازم را داشت. فقط فشردگی دفاع سپاهان باعث شد که کمتر در محوطه 18 قدم اتفاقی بیفتد.

مظلومی تصریح کرد: امتیازاتی را از دست دادیم، مصدومیت‌هایی داشتیم و بدشانسی‌هایی آوردیم، اما مطمئن باشید شرایط ما در دربی خوب خواهد بود و هواداران نگران نباشند. مطمئن باشید در دربی هم بازی خوب انجام خواهیم داد و هم نتیجه خوبی می‌گیریم.مظلومی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود این‌که تیمتان صدرنشین بوده اما حجم انتقادات از شما بالاست، اظهار کرد: خود من هم از این موضوع تعجب می‌کنم چرا تیمی که 24 هفته صدرنشین بوده این همه مورد هجمه قرار گیرد. دلیل انتقادات را نمی‌دانم. ما هنوز در لیگ برتر مدعی بوده، ضمن این‌که فینالیست جام حذفی نیز هستیم. درست است صدر جدول را از دست داده‌ایم، اما مطمئن باشید آن را پس می‌گیریم.

منتقدان کینه‌جو

با وجود دلخوری مظلومی از منتقدان در آستانه دربی، استقلالی‌ها یکی پس از دیگری به حمایت از این تیم پرداختند. یکی از این پیشکسوتان نصرالله عبداللهی سرمربی پیشین استقلال است. او در این خصوص گفت: دربی با همه بازی‌ها متفاوت است و به امید خدا استقلال پیروز این مسابقه خواهد بود. در بازی دور رفت ما از پرسپولیس شرایط بهتری داشتیم، اما این دیدار به تساوی رسید که نشان می‌دهد شرایط این دیدار با همه بازی‌ها متفاوت است و نباید گفت که چون رقیب ما در آخرین بازی پیروز شده، پس آنها برنده هستند.

عبداللهی ضمن حمایت قاطع از مظلومی بیان کرد: مگر می‌شود به سرمربی که در تمام فصل با وجود همه مشکلات صدرنشین بوده است و در فینال حذفی حضور دارد، این‌گونه انتقاد کرد؟ هر انتقادی در این مقطع فصل از سر کینه است. استقلال در لیگ استمرار داشته و اگر کسی اکنون به دنبال انتقاد کردن از تیم باشد نباید خود را استقلالی بداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها