المپیک بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که هر ورزشکاری آرزو دارد یک بار آن را تجربه کند. امسال بازی‌های المپیک تابستانی در ریودوژانیرو برگزار می‌شود که این رویداد بزرگ 28 رشته ورزشی و هزاران ورزشکار با ملیت‌های مختلف را زیر پرچم المپیک جمع می‌کند.
کد خبر: ۸۹۴۳۴۰

ایران نیز مانند سال‌های پیشین در میدان المپیک حاضر است تا علاوه بر تحقق شعار دوستی ملت‌ها، دستاورد ورزشی خود را به نمایش بگذارد.

بر این اساس هر روز به اتفاقات المپیکی ورزش نگاه کوتاهی داریم.

تکواندو پای ثابت مدال‌آوری

تکواندو از رشته‌های رزمی است که در ادوار اخیر با معرفی ستارگان پرشمار برای ورزش ایران مدال‌آور بوده است.

امسال نیز سهمیه تکواندوکاران در کاروان المپیکی ایران محفوظ است. همین طور سهم مدال‌های آنها برای ورزش ایران در ریو.

تکواندو با مدال‌آوری خود می‌تواند اهداف زیادی را در ورزش ایران محقق کند آن هم در سالی که خیلی‌ها اعتقاد دارند حال ورزش ایران در المپیک ریو چندان روبه‌راه نیست.

نماینده‌های تکواندوی ایران موفق شدند سه سهمیه المپیک ریو را به دست آورند تا همراه کره‌جنوبی و فرانسه در صدر جدول کسب سهمیه در دنیا قرار بگیرند.

در بخش بانوان هم کیمیا علیزاده که از او به عنوان پدیده تکواندو نام برده می‌شود به همراه اکرم خدابنده در مسابقه‌های اردیبهشت شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند.

سجاد مردانی،‌ مهدی خدابخشی و فرزان عاشور‌زاده تکواندوکارانی هستند که به نمایندگی از ایران در ریو روی چیاپ‌چانگ خواهند رفت.

خدابخشی و عاشورزاده در رتبه‌‌بندی فدراسیون جهانی در صدر بهترین‌های اوزان خود هستند و بدون شک اصلی‌ترین بخت‌های ایران برای مدال بویژه طلا به شمار می‌آیند.

تمرینات ملی‌پوشان تکواندو ادامه دارد و آنها برای تورنمنت‌های قبل از رقابت‌های المپیک آماده می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها