فناوری آینده

میخ چادر نورانی

اگر اهل کمپ زدن و سفر به دل طبیعت باشید، حتما می‌دانید یکی از سخت‌ترین کارها راه‌اندازی چادر در دل شب است؛ این‌که نور کافی داشته باشید تا میخ‌های چادر را در جای درست قرار دهید یا آن‌که دور تا دور چادرتان آن قدر روشن باشد که از اتفاقات اطراف مطلع شوید. میخ‌های هوشمند چادر StakeLights که از طریق گوشی‌های هوشمند کنترل می‌شود به کمک چراغی که در بدنه خود دارد نور ملایمی را به کمپ شما اضافه می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۷

این میخ‌ها که هر کدام ۱۳ دلار قیمت دارد نزدیک ۱۲ ساعت روشن می‌ماند و بعد از آن در کمتر از یک ساعت انرژی لازم را دوباره در خود ذخیره می‌کند. هر گوشی هوشمند می‌تواند همزمان ۱۷ عدد از این میخ‌ها را با خود کالیبره کند و به آنها برای روشنایی برنامه دهد. شک نکنید نور اضافه در شب اصلا چیز بدی نیست و می‌تواند خیلی به کارتان بیاید.

قهرمان مدیریت قرص‌ها

آیا برای شما هم این مشکل پیش آمده که ساعت خوردن قرص‌های خود را فراموش کنید؟ یا آن‌که اصلا یادتان نباشد باید دارو می‌خوردید؟ در چنین شرایطی چه کار می‌کنید؟ روی دست خود یک ضربدر می‌زنید، به دوستان خود می‌سپارید تا به شما یادآوری کنند یا این ‌که...؟ همه این موارد می‌تواند بعضی مواقع به کارتان بیاید، اما قطعا راه‌حل درست نیست. پس بهتر است به حافظه خود استراحت داده و کارها را به یک قهرمان بسپارید. این محصول عجیب که hero نام دارد، وسیله‌ای برای مدیریت قرص‌هاست. برنامه دارویی را در آن وارد کرده و خیالتان راحت باشد که hero از طریق تلفن همراه یا خود دستگاه شما را آگاه می‌کند. hero قابلیت نگهداری قرص‌ها را نیز دارد. کافی است در زمان مشخص دکمه آن را فشار داده تا یک قرص و لیوان در اختیارتان قرار دهد. این دستگاه قابلیت برنامه‌ریزی ده داروی مختلف برای پنج فرد را دارد.

دلسوز دندان‌ها

فراموش کردن مسواک زدن از آن اتفاقاتی نیست که فقط سراغ آدم فضایی‌ها برود! بلکه ممکن است برای همه ما در یک روز نه تنها یک‌بار که چند بار پیش بیاید. برای همین چقدر خوب می‌شد اگر خود مسواک به ما یادآوری می‌کرد که مسواک زدنمان را فراموش نکنیم. پایه مسواک Bobble دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این دستگاه با محاسبه زمان آخرین باری که مسواک از پایه خود درآمده به شما اطلاع می‌دهد زمان استفاده از مسواک فرا رسیده است.

شما می‌توانید این بازه زمانی را تنظیم کنید تا به‌طور مثال دو یا سه بار در روز شما را از زمان مسواک زدن مطلع کند. همچنین زمان استاندارد برای زدن مسواک به‌طور میانگین دو دقیقه است که این پایه هوشمند به این زمان هم حساس بوده و اگر در زمانی کمتر از این، مسواک را روی پایه خود قرار دهید، به شما هشدار می‌دهد. تمام این اطلاعات از طریق بلوتوث به گوشی شما نیز منتقل می‌شود.

چشم سوم برای کودک

با آمدن صندلی‌های مخصوص کودکان که در صندلی‌های پشتی ماشین قرار می‌گیرد، خیال والدین از خیلی جهات راحت شد و دیگر لازم نیست برای محافظت از کودک خردسال خود او را روی پا یا صندلی‌ جلو بنشانند، اما باز هم برای خبردار شدن از احوال کودک‌تان که روی صندلی شخصی‌اش لم داده یا در حال گریه کردن است، مجبورید از مسیر جلویتان چشم بردارید و به کودک‌تان نگاه کنید. دوربین شرکت Garmin که babycam نام دارد مخصوص وصل شدن به پشت صندلی است. این دستگاه، تصویری ویدئویی از کودک روی صندلی مخصوص‌اش ثبت می‌کند و به صورت زنده روی دستگاه جی‌پی‌اس یا تلفن همراه به نمایش می‌گذارد. همچنین لنز این دوربین قابل جابه‌جایی است و تا ۳۰ درجه از چهار جهت می‌تواند قسمت‌های بیشتری از پشت ماشین را برای شما به نمایش بگذارد. با استفاده از این دوربین می‌توانید هر لحظه بدون این‌که حواس شما از مسیر پیش رویتان پرت شود، تصویر کودک‌تان را ببینید.

قابی باب دل سلفی‌گیرها

با این‌که گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌هایی مانند روشن کردن آنی صفحه نمایش سعی کرده‌اند مشکل گرفتن عکس سلفی در نور کم را حل کنند، اما هنوز هم گرفتن یک عکس سلفی با نور و کیفیت مناسب در شب از آن کارهایی است که نمی‌توان براحتی از پس آن برآمد. برای همین شرکت Lumee که در زمینه تجهیزات محافظ و قاب‌های گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، بتازگی یک قاب گوشی با نام Self-luminous روانه بازار کرده که دور صفحه نمایش را با ال‌ای‌دی‌های پرنوری می‌پوشاند تا هنگام ثبت عکس‌های سلفی، صحنه را برای شما کاملا روشن و نور مورد نیازتان را تامین کند. این قاب پلاستیکی انرژی مورد نیاز برای روشن کردن این ال‌ای‌دی‌ها را از طریق باتری گوشی تامین نمی‌کند، بلکه برای خود باتری مجزایی دارد که هنگام شارژ گوشی به‌صورت همزمان شار‌ژ می‌شود. این قاب نورانی ۴۹ دلار قیمت دارد.

شارژ زیر نور خورشید

حتی با قوی‌ترین پاوربانک‌ها و باتری‌های اضافه برای گوشی‌تان باز هم برای مسافرت چند روزه به دل طبیعت ممکن است با مشکل بی‌شارژی مواجه‌ شوید، اما راه‌حل این مشکل همیشگی چیست؟ یعنی در جایی که خبری از پریز برق نیست و باتری‌های اضافه هم خالی شده‌اند، آیا راهی وجود دارد که از طبیعت انرژی مورد نیاز برای گوشی خود را تامین کنید؟ راه‌حل شما استفاده از صفحات خورشیدی Solar E است. این صفحه خورشیدی سه تکه مانند یک پوشه تاشده و در کوله یا کیف شما جا می‌شود و با استفاده از درگاه USB می‌تواند هر وسیله برقی ۱۲ واتی را شارژ کند. این وسیله با پنج ساعت قرار گرفتن زیر نور خورشید می‌تواند تا ۱۲ ساعت گجتی مانند آیپد را شارژ کند. برای خرید چنین ابزار کاربردی باید ۷۰ تا صد دلار هزینه کنید.

باتری ساعت نما

در حال حاضر بیشتر ما یک دستگاه پاوربانک در کیف خود داریم تا زمان تمام شدن باتری گوشی به دادمان برسد، اما این وسایل تقریبا سنگین می‌تواند کاربردهای دیگری هم داشته باشد. درست مانند محصولی که شرکت Perhaps روانه بازار کرده که علاوه بر شارژر گوشی، یک ساعت دقیق نیز است. پاوربانک ICY BOX با کمک صفحه نمایشی که روی خود جا داده به محض وصل شدن به گوشی، اطلاعات و تنظیمات ساعت گوشی را برداشته و براساس آن تنظیمات عمل می‌کند. آب و هوا، هشدارهای گوشی، تقویم هفتگی و... در صفحه نمایش این پاوربانک قابل دسترس است. هنگام خواب، گوشی را به پاوربانک وصل کنید و کنار تخت قرار دهید و دیگر نگران کم یا قطع بودن صدای گوشی برای بیدار شدن نباشید، زیرا این ابزار جدید مانند ساعت‌های کلاسیک رومیزی شما را سر ساعت بیدار می‌کند. این پاوربانک ۱۰۴۰۰ میلی‌آمپری تنها ۵۰ دلار قیمت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها