تلفن را برمی‌دارید تا به دوستتان نوروز را تبریک بگویید، شاید هم تولدش است.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۲

به هر حال مهم نیست با او چه کار دارید، مهم این است که از چه خدماتی برای برقراری این ارتباط استفاده می‌کنید؛ پیامک، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی؟ احتمالا بیشترتان در پاسخ به این سوال از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی یاد می‌کنید. آمارها هم پاسخ شما را تائید می‌کنند.

تا همین چند سال پیش، نوروز از ایامی بود که استفاده مردم از پیامک‌ها به اوج خود می‌رسد و اپراتورهای تلفن‌های همراه کشور، درآمد کلانی در همین بازه زمانی محدود کسب می‌کردند. اما روزهای پیامک‌بازی سپری شده و حالا تلگرام و وایبر و هزار جور شبکه اجتماعی جورواجور جای آن را گرفته است. پس چندان هم جای تعجب نیست وقتی در خبرها می‌خوانیم آمار پیامک‌ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

در بازه زمانی ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵، مجموع پیامک‌های دریافتی و ارسالی سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل حدود هفت میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پیامک بود و به روایتی اپراتورها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ضرر کردند.

اگر این اعداد و ارقام باعث شده فکر کنید اپراتورها در مقابله با شبکه‌های اجتماعی بازی را باخته‌اند، سخت اشتباه می‌کنید! یک روی دیگر سکه این است که امروزه با توسعه نسل‌های دوم، سوم و چهارم اینترنت همراه، شما برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بیشتر مواقع از اینترنت موبایل خود استفاده می‌کنید.

این استفاده در نوروز و هنگام سفر که به شبکه وای‌فای دسترسی ندارید بیشتر می‌شود. پس به همان نسبت که از میزان استفاده شما از خدمات پیامکی کاسته می‌شود به خدمات اینترنتی افزوده می‌شود.

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵، حجم اینترنت مصرفی مشترکان اپراتورهای تلفن همراه به هفت هزار و ۹۳۵ ترابایت رسید که سه و نیم برابر سال گذشته است.

به این ترتیب می‌بینید برخلاف این‌که در نگاه اول شبکه‌های اجتماعی و در کل فضای مجازی دشمن شماره یک اپراتورهای تلفن همراه به‌نظر می‌رسند، اما در حقیقت اینطور نیست و کاربران برای استفاده از اینترنت به خدمات اپراتورها نیازمندند.

اپراتورها با درک این مساله، علاوه بر توسعه شبکه‌های 3G، 2G و 4G با ارائه بسته‌های تشویقی، مشترکان زیادی را با خود همراه می‌کنند و ضرر میلیاردی خود به‌دلیل کاهش ارسال پیامک‌ها را از طریقی دیگر جبران می‌کنند.

مائده گیوه چین - دبیر کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها