فرمانده کل سپاه درباره نگاه و رفتار سپاه در قبال اقدامات اخیر برخی کشورهای عربی در شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: رژیم‌هایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب‌ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخی‌ها و رفتار سفیهانه آنها که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست، با طراحی و برنامه‌ریزی، آمادگی‌های لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور است.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۴

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 تصریح کرد: امروز رفتار ذلیلانه حکام برخی کشورهای عربی در حمایت از اسرائیل و قتل‌عام مردم بی‌گناه یمن و فلسطین توسط حکام آل‌سعود، آبرو و عزت امت عربی را در معرض خطر قرار داده است و در عین حال مطمئنیم مردمان سرزمین‌های عربی بزودی تیغ‌های انتقام را برخواهند کشید.وی با تاکید بر این‌که ما همچنان از بقای نظام سوریه، حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی آن حمایت می‌کنیم و هرگز اجازه تجزیه هیچ یک از سرزمین‌های اسلامی را نخواهیم داد، گفت: ما تجزیه را یک راهبرد انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی می‌دانیم، لذا هرگز اجازه تضعیف ملت‌های مسلمان را نداده و از فلسطین نیز همانند گذشته با همه‌ توان و قدرتمان دفاع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به آمادگی‌های همه‌جانبه سپاه برای مقابله پیروزمندانه و قاطع با تهدیدات دشمنان تأکید کرد: سال‌هاست با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدانش قدرت ساخته‌ایم و همه‌ ظرفیت‌ها و توانمندی خود را برای پیروزی‌های قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش داده‌ایم.

وی در واکنش به مواضع و اظهارات اخیر دولتمردان آمریکایی در موضوع موشکی کشور گفت: ما قبل از آن که برای گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم، برای گزینه‌ نظامی آماده شده‌ایم. فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم، اما اگر پیش آید به گزینه‌ نظامی، مانند هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های موشکی سپاه و تاکید بر ادامه مسیر توسعه آن تصریح کرد: موشک‌هایمان که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند، بیش از پیش تکثیر خواهند شد و موضع آمریکایی‌ها انفعالی و ناشی از شدت وحشتی است که از توان و آمادگی‌های موشکی سپاه پیدا کرده‌اند، لذا دشمنان باید در این وحشت بمانند و دست و پا زدن‌های بیشتر، آنها را سریع‌تر در باتلاق خود ساخته‌شان فروخواهد ‌برد.

برجام هسته‌ای، الگو نیست

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا برجام می‌تواند الگویی برای حل سایر مشکلات محسوب شود، گفت: برجام هسته‌ای اگر به عنوان یک الگو تلقی شود، نشانه‌ کوتاهی فکر و نوعی خودتحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجام‌ها سخن می‌گویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند مردم بزرگ ما را تحقیر کنند.

جعفری برجام را نسخه‌ حداقلی احقاق حق مردم ایران دانست و اظهار کرد: برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد، هرچند مقاومت هسته‌ای ملت ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت، یک افتخار بود، اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آن که برجام بود، متفاوت است. وی تصریح کرد: برجام نسخه‌ای دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینه‌توز است، نمی‌تواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود. فرمانده کل سپاه ضمن بیان این‌که مردم ما با اکراه این برجام را پذیرفتند، افزود: مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجام‌های دیگری را بپذیریم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها