رونالدو به طلسم شکست‌ناپذیری بارسا پایان داد

انریکه: شکست خانگی دردناکی بود

بارسا برای رسیدن به رکورد 40 بازی شکست‌ناپذیری ناتینگهام فارست که 25 نوامبر 1978 به ثبت رسیده بود، فقط 5 دقیقه فاصله داشت؛ 5 دقیقه‌ای که با سکوت گذشت و سرانجام با هلهله هواداران اندک رئالی حاضر در نیوکمپ خاتمه یافت.
کد خبر: ۸۹۲۳۱۹

رئال‌مادرید در خانه بارسلونا این تیم را پس از 39 بازی شکست داد. آن هم درحالی که یک بر صفر از میزبان خود عقب بود و بعد از زدن گل تساوی، کاپیتان خود را به دلیل اخراج از دست داد. رئالی‌ها گل برتری‌شان را زمانی زدند که ده نفره بودند. یک دقیقه بعد از آن‌که سرخیو راموس با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد، کریستیانو رونالدو با یک استپ سینه تماشایی و ضربه‌ای دقیق دروازه بارسا را در دقیقه 85 باز کرد؛ گلی که راموس در تمجید آن به کنایه بگوید: اگر می‌دانستم بعد از اخراجم چه می‌شود، زودتر خطا می‌کردم!

نیمه اول این بازی نتیجه‌ای غیرمنتظره داشت؛ تساوی بدون گل در شرایطی که ابرمهاجمانی چون مسی، سوارز، نیمار، رونالدو، بیل و بنزما در زمین حضور داشتند. حداقل در 9 رویارویی قبلی دو تیم در لالیگا، هیچ نیمه اولی نبود که گل نداشته باشد. اما نیمه دوم همانی شد که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی انتظارش را داشتند. ابتدا گل دقیقه 56 جرارد پیکه با ضربه سر، بعد تعلل پیکه در دفع توپ و ضربه قیچی برگردان کریم بنزما در دقیقه 63 که کار را به تساوی کشاند و سرانجام هم گل برتری رونالدو در دقیقه 85. البته رئالی‌ها دو، سه دقیقه قبل از این گل با ضربه سر گرت بیل دروازه بارسا را باز کرده بودند که با اشتباه فاحش داور، آن گل مردود اعلام شد. با این حال نتیجه‌ای که روی اسکوربورد نیوکمپ ثبت شد همان 2بریک به سود رئال‌مادرید بود. نتیجه‌ای که رئال و آتلتیکو را برای فتح لالیگا و رسیدن به بارسلونا امیدوار نگه می‌دارد.

زین‌الدین زیدان، سرمربی رئال‌مادرید که در اولین ال‌کلاسیکوی عمرش به عنوان سرمربی، برنده بزرگ لقب گرفت، در پایان این بازی گفت: در حالی که یک بازیکن از ما اخراج شده بود و در نیوکمپ بازی می‌کردیم، بارسلونا قصد داشت پیروزی خود را به یوهان کرایف تقدیم کند و هواداران بارسلونا برای تیمشان سنگ‌تمام گذاشته بودند، 2 بر یک به پیروزی رسیدیم و این برای من بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با بیان این‌که به بازیکنانش افتخار می‌کند، ادامه داد: ما طبق برنامه پیش رفتیم و به هدف زدیم، از بازیکنانم ممنونم، آنها در نیمه اول مرا عصبانی کردند، اما در نیمه دوم نکات گوشزد شده مو به مو در زمین پیاده شد و من احساس خوبی داشتم. رئال‌مادرید واقعی را در 20 دقیقه پایانی بازی تماشا کردید و وقتی میانه میدان را از آن خود کردیم به پیروزی رسیدیم.

زیدان درباره شانس‌های قهرمانی تیمش نیز گفت: این پیروزی برای روحیه ما خوب بود. باید قدم به قدم حرکت کنیم. ابتدا باید اتلتیکو را از پیش رو برداریم چون ما الان سوم هستیم. بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

در حال حاضر رئال‌مادرید هفت و آتلتیکو مادرید شش امتیاز با بارسلونای صدرنشین فاصله دارند و هفت هفته هم تا پایان لالیگا مانده است. این یعنی فشار مضاعف روی بازیکنان بارسا تا اجازه ندهند دو تیم مادریدی به صدر جدول نزدیک شوند. لوئیس انریکه، سرمربی بارسا با تائید این موضوع گفت: آنچه برای ما در این بازی رخ داد، می‌تواند در هر مسابقه‌ای اتفاق بیفتد. ما بیشتر بازی را در اختیار داشتیم و موقعیت‌هایی را هم خلق کردیم و نیمه نخست برتر از حریف بودیم. اما وضعیت خطرناکی بود و تیم ما در ۱۵ دقیقه پایانی در انتقال‌ توپ دچار مشکل بود.

او با بیان این‌که شکست مقابل رئال‌مادرید می‌تواند برای آنها درس‌هایی داشته باشد، افزود: این شکست‌ها می‌تواند به ما بیاموزد که چقدر بردن این همه جام دشوار است. بازیکنان می‌دانند که هر بازی چقدر می‌تواند دشوار باشد. آن‌هم مقابل حریفی که همان انگیزه‌ها و اهداف شما را دارد. در هر حال شکست خانگی دردناکی بود، اما ما باید حرکت کنیم. باید برای رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آماده شویم. بازی با آتلتیکو خیلی دشوار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها