رسانه ملی در استان ها

عیدانه‌های سهند به مردم ایران

رسانه ملی در استان ها

سیمای افلاک قطب تولید مستند

در سال 1377 صدای مرکز لرستان به شبکه صدای لرستان تبدیل شد و با استفاده از دو فرستنده صد کیلوواتی و یک فرستنده ده کیلوواتی روزانه 16 ساعت برنامه محلی تولید و پخش می‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۷۸۶
سیمای افلاک قطب تولید مستند

به گزارش جام جم سیما ، سیمای استانی (افلاک) در سال 1381 راه‌اندازی شده و هم اکنون با پخش 20 ساعت برنامه در شبانه روز و با پوشش 90 درصدی دیجیتال و قریب به 98 درصد آنالوگ کل جمعیت استان بر روی ماهواره بدر با فرکانس 12284 و sr 27500 و fec 3/4 قابل دریافت است.

شاخص ترین تولیدات سیما در سال 94 برنامه‌های سلام آبادی، کودک (سرزمین بلوط‌ها) و زنده شبانه و شاخص ترین تولیدات صدا در همین سال برنامه‌های سلام لرسو، ایوارتو و خیر و دولتسرا است.

مهم ترین برنامه‌های نوروزی سیمای افلاک در سال 95 برنامه گلبارو (گلباران) ویژه نوروز، و کودک (سرزمین بلوط‌ها) و مهم‌ترین برنامه‌های نوروز صدا در سال 95 سی پریسک (پرستو)، هفت‌سین (عصر گاهی) و نوبهار (صبحگاهی) است.

موفقیت‌های سیما در سال 94 تولید مستند شیخ نحوی (آیت‌الله آدینه‌وند)، مستند جلوه کمال (آیت‌الله کمالوند)، مستند پرواز خونین (پرواز تا عرش)، مستند تلاش بی پایان و مستند رویش آرزو و تهیه مستند گزارشی نجات پلنگ (کسب مقام اول جشنواره ABU) در واحد خبر است.

استان لرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، تنوع و غنای فرهنگی، طبیعت زیبا، پوشش جنگلی وسیع، حیات‌وحش و قدمت چند هزار ساله، آثار باستانی فراوانی در خود جای داده است و با برخورداری از نیروی جوان و توانمند، قابلیت تبدیل شدن به قطب تولید در حوزه مستند را دارد.

ضمیمه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها