مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:

مسابقه قرآنی جامعه کار و تلاش شعار نظم و انضباط را تحقق می بخشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» یکی از شعارهای اصلی قرآن کریم را که حاکمیت نظم و انضباط در کار است، محقق خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۵
مسابقه قرآنی جامعه کار و تلاش شعار نظم و انضباط را تحقق می بخشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی مسابقات قرآن کریم کار و تلاش کشور، محمود احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درباره اهمیت و تاثیر برگزاری دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» بر انس گرفتن جامعه کار و تلاش با قرآن کریم گفت: جامعه کار و تلاش به ویژه در استان خراسان رضوی قشری هستند که بیشترین انس را با قرآن دارند.

وی با اشاره به این که مشهد به دلیل همجواری با بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) بهترین مکان برای برگزاری یک مسابقه قرآنی است افزود: انتخاب مشهد به دلیل دربرگرفتن بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بهترین منطقه برای برگزاری مسابقه ای قرآنی برای قشر زحمت کش کارگر است. ضمن این که مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی در سال 2017 انتخاب شده است.

احمدی درباره راهکارهای برگزاری بهتر این مسابقه ادامه داد: به نظر من اگر بتوان این مسابقه را در گستره جغرافیایی وسیع تری برگزار کرد نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود. از این نظر که اجرای این رویداد فرهنگی و دینی به گونه ای پیش برود و مدیریت شود که قاریانی از استان های مختلف کشور در آن شرکت داشته باشند تا گذشته از این که نفرات برگزیده معرفی و استعدادها شناسایی می شوند یک پیام فرهنگی هم منتقل شود.

وی به پیش برد امور تبلیغاتی و اطلاع رسانی در استان خراسان رضوی برای برگزاری بهتر مسابقه قرآنی جامعه کارگری اشاره و درباره نسبت میان ترویج فرهنگ قرآنی و نیروی کار و تولید در کشور بیان کرد: ما اعتقاد داریم که باید به سمت کار شایسته در کشور رفت و کار شایسته در گروی افزایش بهره وری محقق می شود. اگر نیروی کار در کشور انس و الفت قوی و ارتباط معنوی جدی با قرآن کریم داشته باشد تاثیر این انس را در پیشرفت اقتصادی و ارتقای کیفی تولید، خواهیم دید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین عنوان کرد: به نظرم این مسابقه قرآنی یکی از شعارهای اصلی قرآن کریم که حاکمیت نظم و انضباط در کار است را نیز محقق خواهد کرد. ضمن این که برخی از قواعد و اصول قرائت و ترتیل نیز در جریان برگزاری این مسابقه مورد تاکید قرار می گیرد و امیدواریم این مسابقه الگویی برای رویدادهای مشابه در سال های آینده باشد.

وی در پاسخ به این که آیا مسابقه «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» در سال های آینده به رویدادی بین المللی تبدیل خواهد شد یا نه، بیان کرد: امیدواریم با بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف این مسابقه در جریان برگزاری در آینده ای نزدیک به یک رویداد بین المللی تبدیل شود.

احمدی با اشاره به استقبال گسترده قاریان ممتاز کشور برای شرکت در مسابقه قرآنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکت 430 قاری کشور در دهمین مسابقه «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» به نظرم اتفاق خجسته ای است که باید آن را با همین قوت ادامه داد.

دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش کشور» به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 18 تا 21 اسفندماه سالجاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها