رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برگزاری این مسابقه و رویدادهای مشابه آن بیش از آن که در افزایش انگیزه یا بهره وری و کار تاثیرگذار باشد در اعتقادات و باورهای مخاطبان و شرکت کنندگان تاثیر مثبت دارد.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۵
مسابقه قرآنی جامعه کار و تلاش بر اعتقادات تاثیرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی مسابقات قرآن کریم کار و تلاش کشور، رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره تاثیر برگزاری مسابقه قرآنی جامعه کار و تلاش کشور گفت: به نظر من برگزاری این مسابقه و رویدادهای مشابه آن بیش از آن که در افزایش انگیزه یا بهره وری و کار تاثیرگذار باشد در اعتقادات و باورهای مخاطبان و شرکت کنندگان تاثیر دارد.

وی افزود: این رویدادها، مخاطبان یعنی جامعه پرتلاش کار و تلاش را متدین تر و به رعایت آداب و اخلاق دینی مقیدتر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی ادامه داد: از طرفی این مسابقات و اقدامات، انگیزه بخش نیز هست و بدون شک نیروی کار و نیروی انسانی که مومن و متدین باشد برای کارش انرژی و وقت بیشتری صرف خواهد کرد و نتیجه کار او نیز به تبع بهتر از نیروهایی است که از سر اجبار یا صرفا برای درآمدزایی و تامین معیشت به کار و تلاش مشغول هستند.

ثمرات قرآن در راستای توسعه آموزه های قرآنی است

مدیر کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به کارکردها و خروجی های احتمالی برگزاری مسابقه قرآنی میان جامعه کار و تلاش کشور گفت: یکی از وظایف نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شور قرآنی و ترغیب مردم به قرآن خوانی است. این انس با قرآن کریم نیز در محافل قرآنی رخ می دهد و همچنین در قالب های مختلفی از مسابقه قابل تحقق است. جمع کثیری از مخاطبان در حین تلاوت به شنیدن آیات قرآن می پردازند.

وی افزود: از طرفی تلاوت یک قاری در چارچوب یک مسابقه قرآنی ممکن است بازتاب رسانه ای هم داشته باشد بنابراین گروه بزرگی خواسته یا ناخواسته در این محفل قرآنی شرکت می کنند و این نشر اقدام بسیار ارزشمندی است. به شرط آن که اقدامات فرهنگی این چنینی هدفمند برگزار شود.

داود تک فلاح درباره راهکارهای هدفمندی مسابقات قرآنی بیان کرد: اگر مسابقات و رویدادهای قرآنی در راستای توسعه آموزه های قرآن، تربیت قرآنی و ظهور و بروز ارزش های قرآنی در زندگی افراد برگزار و پیگیری شود، ثمرات زیادی خواهد داشت. قرآن بسیاری از آسیب های اجتماعی را کم می کند و سیاهی ها و زشتی ها را در روابط اجتماعی و خانوادگی می زداید.

همچنین در ارتباط با تاثیر آن در میان جامعه کارگری می توان به ارتقای وجدان کاری در افراد اشاره کرد. به طور کلی همنشینی با قرآن ثمرات زیادی دارد که بدون شک با یک با چند مسابقه حاصل نمی شود و باید به جریانی مستمر و همیشگی تبدیل شود.

دهمین دوره مسابقات «قرآن کریم، جامعه کار و تلاش» به همت معاونت فرهنگی اجتماعی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی 18 تا 21 اسفندماه سالجاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها