هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا که برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با سناتور برنی سندرز رقابت می‌کند، شنبه شب با اختلاف زیاد در چهارمین رقابت ایالتی در کارولینای جنوبی به پیروزی رسید.
کد خبر: ۸۸۵۴۳۱

به نوشته آسوشیتدپرس، در این ایالت جنوبی که سیاهپوستان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند، کلینتون توانست به نسبت پنج به یک آرای این گروه از رأی‌دهندگان را کسب کند و در مقابل اکثر سفیدپوستان به سندرز رأی داده‌اند. به نوشته پایگاه پالیتیکو، کلینتون در این ایالت از مجموع 53 رأی ایالتی، تاکنون 35 رأی را به خود اختصاص داده و 12 رأی هم به سندرز رسیده است.

نامزدهای هر دو حزب برای رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ» آماده می‌شوند. سه‌شنبه بزرگ روزی است که در آن، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان هرکدام در رقابت‌های درون‌حزبی در ۱۱ ایالت، برای جلب حمایت رای‌دهندگان تلاش می‌کنند.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که اعضای ارشد حزب جمهوریخواه پشت صحنه تلاش می‌کنند به نحوی در ادامه روند پیشتازی ترامپ مانع ایجاد کنند، اما تمام تلاش‌های آنها بی‌نتیجه مانده است. به عقیده سران حزب، مواضع جنجالی ترامپ می‌تواند بشدت به‌ضرر حزب جمهوریخواه تمام شود و حتی اکثریت در کنگره را نیز از آنها بگیرد. بنا بر این گزارش، اخیرا «کارل روو» از استراتژیست‌های ستاد انتخاباتی جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک جمع خصوصی احتمال پیروزی ترامپ در رقابت‌های درون حزبی را «فاجعه‌بار» توصیف کرده و گفته است که هنوز هم برای جلوگیری از پیروزی او دیر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها