هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد برنده جدال سنتی

منچستریونایتد ـ آرسنال در لیگ برتر و لیورپول ـ منچسترسیتی در فینال حذفی به مصاف هم می‌روند

زورآزمایی بزرگان در فوتبال جزیره

امروز همه نگاه‌ها به فوتبال جزیره است؛ جایی که در فاصله کمتر از چهار ساعت، چهار تیم مطرح فوتبال انگلیس در لیگ برتر و فینال جام حذفی به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۵

بازی اول که ساعت 17 و 35 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌شود، جدال منچستریونایتد ـ آرسنال است و در هفته بیست و هفتم لیگ برتر و بازی دوم که از ساعت 20 آغاز می‌شود، جدال دو تیم منچسترسیتی و لیورپول در فینال جام اتحادیه.

نبرد اولدترافورد

منچستریونایتد و آرسنال در شرایطی به مصاف هم می‌روند که نتیجه این بازی در سرنوشت قهرمان این فصل بی تاثیر نیست. آرسنالی‌ها که در کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی بهتر از تیم‌های مطرحی چون منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول و چلسی نتیجه گرفته‌اند، برای عبور از لستر و تاتنهام و دستیابی به صدر جدول، نیاز مبرمی به هر سه امتیاز این دیدار خارج از خانه دارند، اما کیست که از عملکرد بد آرسنال در خانه منچستریونایتد بی‌اطلاع باشد. آرسنالی‌ها در هشت بازی اخیر خود در لیگ برتر هیچ‌گاه در اولدترافورد برنده نبوده‌اند. شش باخت و دو تساوی، دستاورد ناچیزی برای تیم آرسن ونگر به شمار می‌رود. در واقع از آخرین پیروزی لیگ برتری این تیم در اولدترافورد چیزی در حدود ده سال می‌گذرد؛ دقیقا سال 2006 که امانوئل آدبایور، زننده تک گل توپچی‌ها بود.

با این حال به گواه جدول و اختلاف ده امتیازی این دو تیم، شرایط آرسنال در برهه کنونی به مراتب بهتر از منچستریونایتد است. این‌که منچستری‌ها در 26 بازی نخست خود در لیگ برتر فقط 41 امتیاز کسب کرده‌اند، یک رکورد منفی برای آنها به شمار می‌رود. آنها هیچ‌گاه در هفته بیست و ششم لیگ برتر تا این اندازه امتیاز از دست نداده بودند. زدن تنها 33 گل در 26 هفته، دیگر رکورد تاریخی و بد تیم لوئیس فن‌خال است. تیمی که در زمان سرمربیگری فرگوسن همواره به داشتن خط حمله‌ای آتش معروف بود، در این فصل کمترین گل را از سال 1990 تاکنون به ثمر رسانده است. در این شرایط باید دید نتیجه‌ای متفاوت از آنچه در هشت تقابل لیگ برتری آخر آنها در اولدترافورد، رقم خواهد خورد یا نه. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در آستانه این بازی گفت: ما در کلیدی‌ترین مقطع فصل قرار داریم. جایی که باید از تمرکز و آرامش بالایی برخوردار باشیم تا حاصل زحماتی راکه در این 26 هفته کشیده‌ایم بدرستی دریافت کنیم. کسب 51 امتیاز بدون شک راضی‌کننده است، اما برای قهرمان شدن ما نیاز داریم این روند را در ادامه فصل نیز دنبال کنیم، یعنی از بازی با منچستر در اولدترافورد تا هفته آخر.

لوئیز فن‌خال هم در آستانه بازی حساس شاگردانش برابر آرسنال در هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر انگلیس گفت: پذیرای یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر هستیم. همیشه گفته‌ام که آرسنال یکی از بهترین تیم‌های انگلیس است. بازی یکشنبه فراتر از یک چالش است، چون ما دو روز پس از بازی با میتیلند باید به مصاف آرسنال برویم و این کار دشواری است، ولی فکر می‌کنم بازیکنان‌ما باید بهتر از همیشه ریکاوری کنند.

در هر حال لوئیس فن خال در این فصل مقابل هیچ یک از تیم‌های لندنی به پیروزی نرسیده است. منچستریونایتد در پنج بازی قبلی خود مقابل لندنی‌ها یک بار شکست خورده و چهار بار هم با تساوی متوقف شده است. آیا آرسنال این طلسم را برای فن خال و شاگردانش ادامه می‌دهد؟

نبرد ومبلی

اولین جام مهم فصل به کدام تیم می‌رسد؛ منچسترسیتی یا لیورپول.

اگر یورگن کلوپ به دنبال آن است که در همان نخستین سال حضور خود در آنفیلد، یک جام قهرمانی همراه لیورپولی‌ها به دست بیاورد و از فشار زیاد هواداران این تیم رهایی پیدا کند، مانوئل پیگ‌رینی، امیدوار است با کسب یک جام قهرمانی وداعی خوب با هواداران منچسترسیتی در آخرین سال حضور خود در این تیم داشته باشد. منچسترسیتی که از هم اکنون با پپ گواردیولا برای فصل بعد به توافق رسیده است، امشب فرصت دارد برای چهارمین بار قهرمانی در جام اتحادیه را جشن بگیرد. برای تیمی که از چهار حضور قبلی خود در فینال این جام، سه جام را برده است، شاید بردن چهارمین جام، کمترین انتظار هواداران باشد اما وقتی حریف، تیم لیورپول باشد، داستان کمی فرق دارد. لیورپول پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های جام اتحادیه است؛ تیمی که 11 بار در فینال این تورنمنت حضور داشته و هشت بار جام قهرمانی را فتح کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها