پوستر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر سه روز مانده به آغاز این رویداد موسیقایی با طراحی پونه میرلو منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۰۰۰۹
پوستر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

به گزارش جام جم نوا، پونه میرلو درباره‌ طراحی این پوستر اظهار کرد: پوستر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به رنگ زرشکی لاکی که یک رنگ اصیل ایرانی محسوب می‌شود، طراحی شده است.

این پوستر به صورت انتزاعی طراحی شده است و در آن از المان‌های موسیقایی، صدا و ضبط استفاده کرده‌ام. از آنجایی که جشنواره امسال دارای بخش جایزه است سعی کردم این موضوع را در طراحی مد نظر قرار دهم و بر همین اساس سی‌دی‌ای که وسط پوستر می‌بینید، نشان‌دهنده این بخش است، ‌ علاوه بر آن، نمادی که در بخش مرکزی اثر است ملهم از یک شیوه نت‌نویسی قدیمی به نام ایقاع‌نویسی است.

میرلو با بیان اینکه برای طراحی پوستر سی و یکمین جشنواره‌ موسیقی فجر روی امواج صوتی و فرکانس‌های صدا تمرکز داشته است، افزود: در این اثر شکل ساز به صورت انتزاعی در پوستر آمده است، در بخش پایین اثر سازی چون کمانچه و در بخش بالایی ساز تنبور به عنوان دو ساز کهن ایرانی الهام‌بخش بوده است، همچنین خط‌های عمودی و موج‌دار نشان‌دهنده‌ تارهای ساز و فرکانس است. انتخاب سازها، رنگ پوستر و ترکیب آن با طلایی درخشان (چاپ طلاکوب روی قرمز لاکی) با توجه به پیام جشنواره مبنی بر «ایران فرهنگی» انتخاب شده است.

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۱ بهمن تا یکم اسفند برگزار می‌شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها